Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna 150 000 utan att det syns på uc

fått lånelöfte o ska på husvisning. Nu återstår bara kontantinsats på 150 000 som jag sa finns men som inte finns ur egen ficka. Hur lånar jag den summan utan att de syns på uc??

Tänk bara på att det du ser via deras tjänst som kallas ” kreditbetyg ” inte överensstämmer med det Wästgöta ser som kallas ” kreditrisk ” gör så här att du ringer Bisnode och begär din ” kreditrisk ” om den är 6 eller lägre då får du avslag hos Wästgöta.

Tänk bara på att det du ser via deras tjänst som kallas ” kreditbetyg ” inte överensstämmer med det Wästgöta ser som kallas ” kreditrisk ” gör så här att du ringer Bisnode och begär din ” kreditrisk ” om den är 6 eller lägre då får du avslag hos Wästgöta.
Jag hade 7 för ungefär ett halvår sedan och inte gjort någonting med bisnode efter det och sökte idag, fick automatiskt avslag direkt när jag sökt..

Jag hade 7 för ungefär ett halvår sedan och inte gjort någonting med bisnode efter det och sökte idag, fick automatiskt avslag direkt när jag sökt..
Kolla när du får kopian från Bisnode om det inte är den du menar, har du 7 som kreditbetyg på ” mina sidor ” så är med största sannolikhet din kreditrisk 5 eller lägre d.v.s den Wästgöta ser. Dem brukar ge avslag på kreditrisk under 6.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/bisnode-guide-till-hur-det-funkar.15446/

Senast ändrad:
Om det är din vanliga bank du skall låna hos så lär de ju märka att det ramlar in 150 000 från Wästgöta finans, även om det inte syns på UC. Och är det på något annat ställe du skall låna så lär de fråga var pengarna kommer från.

På ett hus för en miljon så borde det inte vara några problem att få blancolån till kontantinsatsen i samma bank som bolånet ligger hos? Fast det kanske är svårt att komma med nu om du redan har sagt att du har pengar...

Om det är din vanliga bank du skall låna hos så lär de ju märka att det ramlar in 150 000 från Wästgöta finans, även om det inte syns på UC. Och är det på något annat ställe du skall låna så lär de fråga var pengarna kommer från.

På ett hus för en miljon så borde det inte vara några problem att få blancolån till kontantinsatsen i samma bank som bolånet ligger hos? Fast det kanske är svårt att komma med nu om du redan har sagt att du har pengar...
Man får ju se till att pengarna hamnar på ett konto i en annan bank än bolånebanken. Och man får vara beredd att ljuga om vart pengarna kommer ifrån. Känns kanske inte som ett problem eftersom ts redan har ljugit för banken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp