Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna 1 Mkr - är det möjligt?

Hej Forumet!
Jag har en fråga. Blir tacksam för så många kommentarer/tips som möjligt.

Min situation är följande. Vi (jag och min sambo) har precis köpt ett boende för 3 Mkr. Vi har betalat 15 % kontant, resten är naturligtvis bolån. Jag har också två privata lån som står på mig sedan tidigare: 160 000 (ränta 5,9 %) och 69 000 (ränta 7,2 %) (totalt 249 000 kr). Jag behöver låna så mycket som möjligt, men inte mindre är 1 Mkr. Jag vill stå på dessa lån själv.

Förutsättningar:
Inkomst: 658 000
Underskott: 67 000
Blanco: 2 st - totalt belopp 229 000 per 31 juli 2021
Bolån 3 Mkr (det är jag och min sambo som står på bolånet)
UC-kreditrisk: 0,5
Antal FF: 1 (det var i samband med bolånet)
Betyg på Bisnode: 7

Min fråga är alltså följande. Finns det någon möjlighet att få 1 Mkr utifrån de förutsättningar som jag har angett ovan? Om svaret är NEJ eller sannolikt NEJ, hur bör jag agera för att få så mycket som möjligt? Strategi, steg-för steg instruktion och andra tips uppskattas. STORT TACK på förhand!

P.S. Allt kommer att betalas i tid och återbetalas i sin helhet. Inga planer på att fly någonstans.

Ja.

Med dom förutsättningarna kan du komma upp i en miljon.

Dock kommer räntan inte att bli den bästa på samtliga lån.

Ja.

Med dom förutsättningarna kan du komma upp i en miljon.

Dock kommer räntan inte att bli den bästa på samtliga lån.
Hej Terry.
Tack för snabb respons. Jag uppskattar det. Finns det några tips på hur jag gör? Räntan upp till 25 % funkar för min del.
Tack på förhand

Får man fråga varför du vill låna så mycket?
Håller med Terry annars att det borde gå.
Minns inte hur det var i tidigare trådar men det finns olika varianter där man tex söker via lendo och accepterar de olika erbjudanden med X mellanrum. Andra verkar tycka att man ska acceptera alla erbjudanden samtidigt. Sen finns det ytterligare en skara som kan komma upp i höga belopp via tex sms-lån där de inte alltid tar uc och sånt.
Jag vet inte sanningshalten i något av ovanstående utan allt här jag läst här skrivet av de som kan detta bättre. Men det är några sökförslag om du vill fördjupa dig.

Hej Terry.
Tack för snabb respons. Jag uppskattar det. Finns det några tips på hur jag gör? Räntan upp till 25 % funkar för min del.
Tack på förhand

Skicka PM till mig.
Jag vill inte bidra till att folk som inte tänker göra rätt för sig och betala tillbaka på sina lån hämtar tips och inspiration :).

I min värld ska man göra rätt för sig.

Skicka PM till mig.
Jag vill inte bidra till att folk som inte tänker göra rätt för sig och betala tillbaka på sina lån hämtar tips och inspiration :).

I min värld ska man göra rätt för sig.
Jag har skickat ett PM till dig. Svara gärna när du har möjlighet. tack

Får man fråga varför du vill låna så mycket?
Håller med Terry annars att det borde gå.
Minns inte hur det var i tidigare trådar men det finns olika varianter där man tex söker via lendo och accepterar de olika erbjudanden med X mellanrum. Andra verkar tycka att man ska acceptera alla erbjudanden samtidigt. Sen finns det ytterligare en skara som kan komma upp i höga belopp via tex sms-lån där de inte alltid tar uc och sånt.
Jag vet inte sanningshalten i något av ovanstående utan allt här jag läst här skrivet av de som kan detta bättre. Men det är några sökförslag om du vill fördjupa dig.
Hej Clyro86.
Tack för snabbt svar.

Sök 500.000k på lendo och hoppas på att Collector nappar och någon mer.

Får du bud av Collector så kontaktar du dom och säger att du vill ha lånet direkt via dom för att utnyttja deras ränterabatt på 0,5%. Dom kommer då bevilja dig lånet och ge dig en ränterabatten och ändå använda sig av samma uc som lendo använde.

Dina andra bud från lendo kommer ligga kvar eftersom du gick direkt via Collector. Så när du fått pengarna från Collector kan du välja ett av dom andra buden på lendo.
Får man fråga vad du ska ha pengarna till ?

Sök 500.000k på lendo och hoppas på att Collector nappar och någon mer.

Får du bud av Collector så kontaktar du dom och säger att du vill ha lånet direkt via dom för att utnyttja deras ränterabatt på 0,5%. Dom kommer då bevilja dig lånet och ge dig en ränterabatten och ändå använda sig av samma uc som lendo använde.

Dina andra bud från lendo kommer ligga kvar eftersom du gick direkt via Collector. Så när du fått pengarna från Collector kan du välja ett av dom andra buden på lendo.
Får man fråga vad du ska ha pengarna till ?
Hej Aleeex.
Det låter klokt. Vilken bra idé! Tack för hjälpen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp