Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna 1,7m?

Hej,
Jag vill låna ytterligare 300 000 kr med följande förutsättningar:

Inkomst: 750k
Underskott: 36k
Nuvarande skuld:
1 975 000 (bolån: Handelsbanken)
1 380 000 (blanco: Norwegian 590, Collector, 495 och Marginalen 295)
158 000 (krediter: Collector 100, Santander 38 och Ikano 20)
FF: 3 st
UC-betyg: 5,0

Anledningen till det kassa betyget är nog delvis att krediterna är maxade. Nästa månad kommer jag kunna nolla dessa (eller åtminstone ner till 20% per kredit) och 2 ff försvinner. Tror ni jag kan låna mer eller är det stopp pga att jag har för hög skuldkvot och att jag kanske redan har de aktörer som hade kunnat nappa? Bisnode inget alternativ. Lendo, advisa, zmarta eller axo?

Hej,
Jag vill låna ytterligare 300 000 kr med följande förutsättningar:

Inkomst: 750k
Underskott: 36k
Nuvarande skuld:
1 975 000 (bolån: Handelsbanken)
1 380 000 (blanco: Norwegian 590, Collector, 495 och Marginalen 295)
158 000 (krediter: Collector 100, Santander 38 och Ikano 20)
FF: 3 st
UC-betyg: 5,0

Anledningen till det kassa betyget är nog delvis att krediterna är maxade. Nästa månad kommer jag kunna nolla dessa (eller åtminstone ner till 20% per kredit) och 2 ff försvinner. Tror ni jag kan låna mer eller är det stopp pga att jag har för hög skuldkvot och att jag kanske redan har de aktörer som hade kunnat nappa? Bisnode inget alternativ. Lendo, advisa, zmarta eller axo?
Du är väldigt högt belånat. Tror inte du kan öka blanko men samlingslån för krediterna skulle kunna funka om du samlar alla krediter. Då får du iaf bättre betyg.
Kan du höja bolånet? När gjordes sista värdering? Bäst vore att minska blanko men jag vet inte varför du skulle behöva 300k till.

Remember är en sån bank som kanske hade nappat.

Förhoppningsvis nappar ingen då din blancobelåning är orimligt stor redan innan.
Utifrån lånens aktuella storlek verkar dom ganska nya de lån du har också

Tack för er input, tror jag kommer söka samlingslån om 158k för att öka chansen att få något beviljat (och ev. acceptera högre erbjudande). Har också funderat på om det är bäst att betala av krediterna för att öka betyget och ta ett ”vanligt” lån eller ta samlingslån på krediterna med det kassa betyget. Känns som det senare är enklare att få beviljad.

@Lasseman. Hög belåning men jag har inga problem med avbetalningarna och det lånade kapitalet är 40% förbrukat. Lånen är ganska färska från innan sommaren och höstas. BN är bra på att inte röra sig.. tagit ett par betalningsfria där.

@Terry. Remember finns hos allaså det blir nog Lendo.

@Victory. Du får hålla tummarna ett tag, kmr söka andra hälften av februari när jag bara har 1ff och får högre lön.

Inte alls förvånad, du hade fått bud om du hade sökt 350 också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp