Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån utan fast jobb?

Som rubrik lyder undrar om jag har möjlighet att ansöka om lån utan medlånare när jag ej har fast jobb ?

Skulle behöva ett lån runt 40000-50000

Har ej några lån i dagsläget 1 uc ff inga betalnings anmärkningar

Över 200.000 i års inkomst

Kommer ev.studera i höst.

Tror ni det finns några som lånar ut ?

Är din årsinkomst taxerad? Har du 200' flera år bakåt? Då du inte har några UC förfrågningar och andra lån borde du kunna få lån. Ingen långivare lär kontakta din arbetsgivare så om du skriver att du har fast jobb ändå tror jag det funkar bra om du har 200' i taxerad inkomst. Tycker själv att Sevenday känns som en bra långivare.

Har en taxerad inkomst över 200tkr sedan två år som syns på UC.

Gjorde en ansökan på seven day igår då jag fyllde i att jag hade vikariat så ville de ha en medlånare.

Kolla på thorn/leasy där står det inget om fast jobb vad jag kan se? Visst är det en högre ränta men tanken är att lånet ska betalas tillbaka innan året är slut. Är dessa hårda i sin bedömning ?

Testa Lendo först. Flera där har längre ränta än Thorn / Leasy.

Du borde få ett lån någonstans, 40000-50000 kr är inte så mycket.

Ska man fylla i vikariat när man ansöker på lendo eller fast anställning ? Finns väl en risk att arbetsgivare blir kontaktad ?

ja om du har vikariat o det går fylla i så kryssa i det.
vissa banker som ikano och ge money om du blir beviljad där vill ha arbetsgivare intyg tror jag det heter.alltså som bevis att du jobbar där och får inkomst.

om banker anser att du kan få lån och de vill att du har medsökande så kommer lendo meddela dig det.du kommer få en MIN SIDA på lendo där du kan logga in och får besked om någon beviljat eller gett avslag.

Ok, problemet är att jag har bara papper tills augusti då jag ev. Kommer läsa då. Ville helst slippa fråga någon anhörig om att vara med på ett lån.
Tänkte om man fyllt i fast jobb om dom då kräver att se ett arbetsgivar intyg om man får något erbjudande från någon bank ?

ja tyvärr kan jag bara svara ikano och ge money av egen erfarenhet.de ville ha papper.
jo nu kom jag på jag har hafft lån hos wasa kredit dom krävde inga extra papper.men hadde lån där för många många år sedan så kan ju ha ändrats ev idag.
de andra kanske inte kräver det.jag hittade här några av de som lendo har men de byts ut ibland så vet inte om listan är aktuell.

Collector
SEB
Sevenday
Halens
GE-Money Bank
Avida Finans
Wasa Kredit
Nordax
Marginalen Bank
Ikano bank
My Money

Sökte på lendo imorses kom in 8 erbjudande efter 30min.

Sökte på 50.000 och fick ett erbjudande med bra ränta som jag tror jag ska ta.

Kan banken kräva något mer än underskrift när man mottagit skuldebrevet ? Tex. Arbetsgivar intyg ? Då marginalen bank krävde komplettering på lendos hemsida så tänkte om någon mer bank vill ha något mer så står det på lendos sida?

Tack för tipsen ni som skrivit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp