Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lån utan deklarerad inkomst - fråga åt sambo

Min sambo behöver ta ett lån. Hon har ingen deklarerad inkomst men har lön specar 4 månader bakåt. Hennes förutsättningar är följande:

Creditsafe: ingen scoring poäng (tror det är för att hon aldrig sökt med Creditsafe)
Uc: inga ff, inga anmärkningar, inget skuldsaldo. 2,9 % i uc.

Bisnode vet jag ej

Csn lån på 133 000 kr
Avbetalningar 8 000 ish.

Vart kan man vända sig för att inte bli direkt nekad automatiskt för att det inte finns någon deklarerad inkomst.

Hon behöver låna 30 000 kr men 15 000 skulle täcka det mest akuta.

Jag har anmärkningar så kan ej stå som medsökande med henne.

Jag hade vänt mig till min vardagsbank.

Skulle inte välja någon av snabblånen som finns. Bättre att ta på hennes egen bank eftersom kontohistorik finns med insatt lön, samt bättre ränta.

Skulle inte välja någon av snabblånen som finns. Bättre att ta på hennes egen bank eftersom kontohistorik finns med insatt lön, samt bättre ränta.
Okej. Tror ni det räcker med de 4 insättnigar som finns plus csn som kommer in alla månader förutom sommaren

Okej. Tror ni det räcker med de 4 insättnigar som finns plus csn som kommer in alla månader förutom sommaren
Menar du att det inte finns något jobb idag? Då kan det bli tufft.

Prova Lendo men förvänta er inget.

Menar du att det inte finns något jobb idag? Då kan det bli tufft.

Prova Lendo men förvänta er inget.
Jo, hon har jobbat sedan april. Lön insättning sedan maj. Finns alltså 3 insättningar med lön. Annars är det bara csn insättningar varje månad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp