Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån trots skuldsanering

Är det någon som vet om det finns någon som lånar ut pengar till en som har pågående skuldsanering ?

Jag läser på olika forum att folk skaffar sig nya skulder under pågående skuldsanering, hur är det möjligt ?

Det finns andra sätt att skuldsätta sig än att skaffa lån också, inte betala mobilabbonemang, inte betala elräkning, inte betala hyra, inte betala tandläkarbesök eller bilservice eller vad man nu kan ha ramlat över för kostnad

Jag har själv bara noterat 2 ställen där jag vet att kredit/köp på avbetalning beviljats trots skuldsanering.

Det finns andra sätt att skuldsätta sig än att skaffa lån också, inte betala mobilabbonemang, inte betala elräkning, inte betala hyra, inte betala tandläkarbesök eller bilservice eller vad man nu kan ha ramlat över för kostnad

Jag har själv bara noterat 2 ställen där jag vet att kredit/köp på avbetalning beviljats trots skuldsanering.
Skulle vara intressant att veta vilka 2 ställen det funkar på?

Skulle vara intressant att veta vilka 2 ställen det funkar på?

Det känns lite onödigt att bidra till att riskera folks efterlängtade skuldsanering genom att skriva ut sånt. Risken ökar ju att man inte klarar att sköta betalningsplanen.

Kan du skriva i PM till mig då? Jag har inte skuldsanering eller ens i närheten utan bara nyfiken...Olle.

Om du inte vill skriva ut det här för du vara snäll och skicka mig ett PM, jag trodde att detta var ett forum där allt kunde disskuteras och information delas, inte där någon ska känna det du gör.

Tycker du gör helt rätt här Lasseman :) Då får man söka den informationen själv. Att inte vara mer rädd om sin, kanske enda chans till ett skuldfritt liv, att man t om är beredd att ta nya lån under tiden för skuldsanering, har jag svårt att förstå.

Ja, har man beviljats skuldsanering och är på väg mot en ljusare framtid så varför sabba detta? Känns väldigt onödigt. Bättre att ta kontakt med din handläggare o kolla om man kan göra nåt där.

Lasseman skulle du kunna skicka ett pm till mig om vilka ställen man kan låna på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp