Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lån trots 20 anmärkningar

4000kr kreditgräns med precis avslutad utmätning, 30+ anmärkningar på 300 000+ kr

Såhär såg villkoren ut;
löpande kontokredit med kreditränta 39.5%, effektiv ränta 181,18%, minsta månadsbetalning per avräkningsperiod 6,7% av kreditsaldo samt 3,3% ränta för utnyttjat kreditbelopp vid faktureringstillfället (lägst 800kr).

Jag har skrivit till dom i efterhand och frågat hur f*n de kan bevilja någon med så hemska förutsättningar.
Vidrigt såhär i efterhand.

Praxis i dag är väl att anmärkningar ska ge avslag direkt.
Jag kan tycka att det systemet är lite förlegat, då anmärkningar ligger kvar i många år. Har man haft en konkurs för två år sen kan man mycket väl ha bättre ordnad ekonomi än nån som inte har anmärkningar men bollar 25 högräntelån varje månad.

Med det sagt ska ingen med aktuella skulder till KFM kunna låna.

ViaConto anser jag är värdelösa dels med både avgift för avi + månadsavgift. Men det sämsta är att du ALDRIG kan räkna med att få godkänt på uttag på din redan beviljade kredit. Så inte ens någon idé att ha dom kvar. För mig är det ett undantag varje gång, regeln är nej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp