Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån & Spar Bank

Hej!
Jag har blivit erbjuden ett lån hos flertalet banker efter ett försök till samlingslån hos Lendo. Det bästa erbjudandet fick jag hos Lån & Spar Bank på fullt belopp till 7% ränta.

Någon som har fått lån hos dessa och kan ge lite info. Hur är dom? Sköts allt digitalt dvs. Inga papper hem i brevlådan? Lätta att få kontakt med och är det lätt att amortera extra utan svårigheter.

Har ett lån hos Ica-banken som jag vill bli av med då dom är helt omöjliga och krångliga att betala extra till.

Hej!
Jag har blivit erbjuden ett lån hos flertalet banker efter ett försök till samlingslån hos Lendo. Det bästa erbjudandet fick jag hos Lån & Spar Bank på fullt belopp till 7% ränta.

Någon som har fått lån hos dessa och kan ge lite info. Hur är dom? Sköts allt digitalt dvs. Inga papper hem i brevlådan? Lätta att få kontakt med och är det lätt att amortera extra utan svårigheter.

Har ett lån hos Ica-banken som jag vill bli av med då dom är helt omöjliga och krångliga att betala extra till.

"helt omöjliga och krångliga att betala extra till"

De får inte agera så.
Du har rätt såklart att betala in det/extra när du vill.

Kanske om du kan använda dig av bankgiro-centralen om du betalar via de så kan du få underlag på att du betalar extra och trycka på det.
Märker de att du kan lagen om blanco-lån så kommer de att vika sig.

De får inte agera så.

Kanske om du kan använda dig av bankgiro-centralen om du betalar via de så kan du få underlag på att du betalar extra och trycka på det.

Lagen om blancolån?

Men det kanske inte heter så herr Oberst men det är reglerat enligt blabla-lagen men hade jag inte pensionerat mig för så jävla länge sedan för jag behöver inte jobba längre så hade jag kanske kommit ihåg det!

De får inte agera så.

Det är väl inte omöjligt. Men oavsett om jag vill göra en extra amortering så vill dom ha uppgifter om vart dom extra pengarna kommer ifrån. Bevis och hela faderullan. Och dom är väl den enda banken som jag vet är så petiga. Vilket är tröttsamt då jag har rent mjöl i påsen så att säga. Dom kan ta upp till 14 dagar på sig att registrera en extraamortering också. Dom kör samma stil vid slutbetalning. Antar att dom vill suga varenda krona dom kan ur en.

Men ingen som har erfarenhet av Lån & Spar Bank?

Det är väl inte omöjligt. Men oavsett om jag vill göra en extra amortering så vill dom ha uppgifter om vart dom extra pengarna kommer ifrån. Bevis och hela faderullan. Och dom är väl den enda banken som jag vet är så petiga. Vilket är tröttsamt då jag har rent mjöl i påsen så att säga. Dom kan ta upp till 14 dagar på sig att registrera en extraamortering också. Dom kör samma stil vid slutbetalning. Antar att dom vill suga varenda krona dom kan ur en.

Men ingen som har erfarenhet av Lån & Spar Bank?
Icabanken verkar ha väldigt strama bankjurister som skrivit instruktionerna dom använder..

Jag kan inte minnas att någon gnällt över lån och spar

Jag har lån på LSB, är nöjd. Sköter betalningar manuellt, från mitt bankkonto till mitt sevicekonto på lsb.

Min mor som står på lånet men har för mig att allt skättes digitalt och inbakat låneskydd i månadsbeloppet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp