Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån som inte tar uc syns på uc...

Ja men det är inte Credito då som syns på UC utan Avida.

Loanstep säger vi eller Viaconto eller vem som helst kan ju också hamna på en sådan aktör som Avida som sedermera rapporterar till UC.

Men Credigo gör ju inte det.

Det känns som att om det går så långt som att man inte betalat sin faktura på 3 månader och dom skickar till Inkasso så har man väl bäddat lite för det?

Loanstep säger vi eller Viaconto eller vem som helst kan ju också hamna på en sådan aktör som Avida som sedermera rapporterar till UC.

Det känns som att om det går så långt som att man inte betalat sin faktura på 3 månader och dom skickar till Inkasso så har man väl bäddat lite för det?
Mitt har inte gått till inkasso utan Avida tog över ändå, svaret från Credigo är att de gör så ibland.

Jo precis känns som att dem gör det pga missade betalningar Isåfall

Står inget om att det behöver vara förfallet. Vi har samma villkor på mitt jobb, vi kan välja att sälja fakturan vidare om vi vill. Inget vi har gjort hittills, har det som backup om vi skulle få likviditetsbrist. Trodde dock inte att sådana grejjer hamnade på kundens uc isåfall....

En av våra största leverantörer säljer alla sina fordringar. får alltid fakturor från Nordea finans att fordringen är överlåten och ska betalas till dem istället när jag beställt från dem...

Stämmer att Leasy och Thorn började registrera hos UC för c:a 1,5 år sedan, innan dess syntes de inte. Tror det blir mer och mer sällsynt att lån inte kommer att synas på UC. Blir nog hårdare regler framöver

Är ju egentligen bra, hade alla lån synts på uc, så hade jag aldrig hamnat i den situationen jag är idag. Dock ska det framgå väldigt tydligt tycker jag att lån kan synas på uc eller överlåtas till en annan aktör som registrerar det på uc.

Stämmer att Leasy och Thorn började registrera hos UC för c:a 1,5 år sedan, innan dess syntes de inte. Tror det blir mer och mer sällsynt att lån inte kommer att synas på UC. Blir nog hårdare regler framöver

Dom tar UC.

Det låter fruktansvärt av dom.
Vad var ditt lån på?
Varför tog Avida över det?
Det var från början på 20000, och på 14000 när de sålde. De sa att det inte hade med mig eller mina betalningar att göra utan att de inte ska ha den typen av lån längre och därför tar Avida över.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp