Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån som ej syns på UC?

Jag har ett lån som gick till Sergel inkasso förra året, jag betalar av det och fick ingen anmärkning, MEN beloppet har försvunnit på Min UC, syns det ändå "någonstans" att lånet ligger hos inkasso? Mina skulder minskade nämligen till hälften hos Min UC när detta lån "försvann" därifrån.

Är det så, så kanske man ska låta alla lån gå till inkasso så ens UC ser bättre ut :)

Jag har ett lån som gick till Sergel inkasso förra året, jag betalar av det och fick ingen anmärkning, MEN beloppet har försvunnit på Min UC, syns det ändå "någonstans" att lånet ligger hos inkasso? Mina skulder minskade nämligen till hälften hos Min UC när detta lån "försvann" därifrån.

Det beror på att Sergel tagit över/ köpt lånet och din ursprungliga långivare ej äger skulden längre. Din ursprungliga långivare tillhör som det verkar inte en av de långivare som samarbetar med UC om missköt kredit då du ej fått denna anmärkning. Din ursprunliga långivare har om jag förstår detta rätt skrivit av ditt lån som en förlust och då skattar dom inte för det beloppet men dom kan då inte heller redovisa det som en skuld för dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp