- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Vad är det de kollar efter, att man är ”kreditaktiv” - ”slösaktighet” typ?Att de frågar om instantor innan ens vad man heter. Nej tack. Mvh spel och lånhistorik
Dock nyfiken vad som ses på en safenode-upplysning. Jag fick hem en tidigare i år (avslag, så läste inte ens brevet), bör noteras att de ej registreras i Kivra, åtminstone inte automatiskt.

Vad är det de kollar efter, att man är ”kreditaktiv” - ”slösaktighet” typ?![]()
Jag håller med. Det är obehagligt med kontroll på den nivån, borde inte ens vara tillåtet. Själv fick jag ett arv, det drog ut enormt mycket på tiden för att registreras på Skatteverket pga Corona, men jag visste hur mycket jag skulle få, så jag lånade lite på Flexlimit och fick ut lite på arvet i ”förskott”. Ville spara på mitt uc-score som dessutom var rätt kass då. Just då var det en bra lösning att slippa förfrågan med framför allt UC och BisnodeÄr väl främst för att säkerställa att man har inkomst varje månad men de tar även upp transaktionerna, oavsett om man har saker att dölja är det väldigt otäckt.Skulle vara intressant om någon representerande från Instantor kunde komma till forumet och förklara processen.