Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån med utmätning? Sätt att fixa fram pengar?

Denna månad har skitit sig rejält som typ alla andra månader. Och nu väntar jag på försäkringspengar för en arbetsskada från 2016. Men dessa pengar kommer aldrig och det står att handläggningstider är längre just nu. Så jag försöker vända på varenda krona. Nu har jag 1 krona på kontot och några ören och inget busskort. Jag ska jobba hela helgen och hela månaden ut men jag kan inte ens ta mig till jobbet. Lagt upp lite grejer till försäljning men ingen som nappar och jag har utmätning så blir inte beviljad några lån, kreditkort etc. Och ingen av mina vänner, familj kan låna mig för att vi är mitt i december. Så om ni har några visa ord, lite peppande får ni gärna skriva de just nu för jag vill bara sjunka genom jorden. Och om ni vet något lån som beviljar trots sämst kreditscore osv. Hade bara behövt några hundralappar så jag kan fylla på SL kort. Mat löser sig för det har jag på jobbet och om jag äter hos någon kompis. Så vet ni något lån? Eller något sätt för att få fram pengar snabbt så skriv gärna de. Mvh en desperat tjej som sitter i skiten till löning.

Du kan inte ta ut förskott av lönen?

Eller det går kanske inte när man har löneutmätning?

Vet inte om löneutmätning ses på Bisonde?

Du kan prova söka lån hos förskottlån, de är inte så hårda om man kan visa lönespec. Jag fick 4000 förra veckan trots att min beryg är sämst. De har konstiga handläggningstider, fick beslut under natten.

Vet inte om löneutmätning ses på Bisonde?

Du kan prova söka lån hos förskottlån, de är inte så hårda om man kan visa lönespec. Jag fick 4000 förra veckan trots att min beryg är sämst. De har konstiga handläggningstider, fick beslut under natten.
Försökte där för ett tag sen och det gick inte. Jag har skulder på 500 tusen på olika låneföretag bland annat förskottslön.. kanske är därför.

Försökte där för ett tag sen och det gick inte. Jag har skulder på 500 tusen på olika låneföretag bland annat förskottslön.. kanske är därför.
Svår situation :/ vet inte hur jag ska hjälpa dig... jag själv är i liknade situatio förutom att jag inte än fått betalanmärkning än. Hoppas det löser sig för dig

Svår situation :/ vet inte hur jag ska hjälpa dig... jag själv är i liknade situatio förutom att jag inte än fått betalanmärkning än. Hoppas det löser sig för dig
Jaa det är stressigt, okej men skönt att du inte fått det än. Hoppas de löser sig för dig med, tack!

Eller det går kanske inte när man har löneutmätning?
Det finns inga hinder för det, men det går ju från förebehållet på ordinarie löneutbetalning, det är ju inte mening att man ska kunna komma undan löneutmätning genom att ta ut lön i förskott

Det finns inga hinder för det, men det går ju från förebehållet på ordinarie löneutbetalning, det är ju inte mening att man ska kunna komma undan löneutmätning genom att ta ut lön i förskott
Jag jobbar med löner för ett stort företag och vi får aldrig bevilja förskott om har löneutmätning.
Vi måste kunna dra summan på löneutmätning och om man tar förskott så kanske inte lönen räcker till summan man skall dra.
Varje månad så rapporterar vi till kfm hur mycket vi kunnat dra på varje person och har man inte kunnat dra hela beloppet så måste vi redovisa varför.
Samt att företaget blir betalningsskyldig kronofogden om vi skulle råka glömma dra summan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp