Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med underskott av kapital

Jag ska ansöka om lån för att samla mina 3 lån jag har på swedbank och JAK på sammanlagt 60 000, har även sms lån på 20 000 och vill låna 80 000. Jag tjänar 260 000 / år, inga förfrågningar ( om några veckor ). Men jag har ett underskott av kapital pga dom jävla sms lånen på 70 000 och då 3 lån på min UC. Vart tror ni att jag får lån? Alla svar är uppskattade, någon som varit i ungefär samma sits? Känns som att underskottet kan förstöra min chans att få lån.

I senaste deklarationen "råkade" jag ändra mitt ränteavdrag så det inte blev så stort som var förtryckt. Visst, jag fick pröjsa lite mer skatt men det känns värt det.
Inte för att det hjälper dig ett dugg idag, men det kan ju vara en sak att överväga i framtiden.

Påverkar det ens uc så mycket med underskott av kapital?

Jag fick 2 ganska stora blancolån av gemoney fast jag hade underskott de 2 senaste taxeringsåren.

underskott av kapital

Jag fick 2 ganska stora blancolån av gemoney fast jag hade underskott de 2 senaste taxeringsåren.

Underskott av kapital kan man ju ha och få lån MEN det beror ju på hur stort underskott man har i jämförelse med årsinkomsten... som jag tex har ett underskott på drygt 70.000:- och en årsinkomst på 288 000:- och då är det svårt att få lån... får till svar att avslag beror på det stora underskottet...

I senaste deklarationen "råkade" jag ändra mitt ränteavdrag så det inte blev så stort som var förtryckt. Visst, jag fick pröjsa lite mer skatt men det känns värt det.
Inte för att det hjälper dig ett dugg idag, men det kan ju vara en sak att överväga i framtiden.

Det var ju faktiskt smart!!! Ifrågasatte inte Skatteverket det heller? Utan man bara ändrar manuellt så händer inget mer förutom annorlunda slutskattebesked?
Vad räknas egentligen som ett för stort underskott om man tjänar 250.000?

Nej, inga kommentarer från Skatteverket. De blev väl tagna på sängen av att en idiot ville betala mer skatt än vad de föreslog. Det ska ju visst vara häftigt att betala skatt.
Eller så blev min deklaration helt enkelt inte granskad. Å andra sidan, varför skulle de bry sig när man ändrar till statens favör. Deras huvuduppdrag är ju att dra in skatt, inte att förse kreditupplysningsbolag med siffror.

Haha ja det är sant:) hur mycket drog du bort? Mitt lär vara högt för i år

Jag har 70000 underskott och inkomst 260 000, är det kört då?

Vad innebär underskott av kapital?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp