Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med skuldsaldo

Hej !
jag skriver här och vill gärna erat hjälp och tips

jag går på löneutmätning och vmdeg dras 5000 i månad

jag har skuldsaldo på 168000 men olika inkasso bolag jag försöker hitta något sätt att slippa löneutmätningen och få ett lån dät jag betalar av istället
Jag har års inkomst på ca 320000
Skulden är nu 168000
Väldigt svårt att få medsökande eller liknande
Tror ni att det finns något sätt att lösa det ?

Enda lösningen är att någon bekant eller anhörig tar ett lån åt dig i dennes namn. Du lär inte få ett lån med skuldsaldo även om du ansöker med en medlåntagare.

Hej !
jag skriver här och vill gärna erat hjälp och tips

jag går på löneutmätning och vmdeg dras 5000 i månad

jag har skuldsaldo på 168000 men olika inkasso bolag jag försöker hitta något sätt att slippa löneutmätningen och få ett lån dät jag betalar av istället
Jag har års inkomst på ca 320000
Skulden är nu 168000
Väldigt svårt att få medsökande eller liknande
Tror ni att det finns något sätt att lösa det ?
Det finns inget du kan sälja? Tänker om det går erbjuda dessa hos KFM så de kanske drar tillbaka fr KF och du då kan förhandla om avbetalningsplaner, fryst ränta, bet fria månader, amorteringsfritt under en period så kanske du kan betala av på nått annat. Du har ju eg inte alls stora skulder.

Kronofogden har inget med dina skulder att göra mer än att dom driver in dom så kontakta alla inkasso. Erbjud dom några tusen för att dra tillbaka skulden från KFM. Upprätta en betalningsplan. Följ den. Efter hand blir du av med ditt skuldsaldo hos KFM. Sök samlingslån.

Såhär skulle jag gjort. Skulden är liksom inte jättestor.

Håller med @AphexTwin
Försök få skulderna indragna fr kf och upp gör avbetalningsplaner, försöka kostar inget mer en tid att ringa runt.
Men du måste ha ekonomi att kunna följa ev avbetalningsplaner.

168000 är faktiskt inte en så stor skuld, och om du har disciplin framöver så kan du ta kontroll över situationen. Du måste bara göra en plan för hur du ska hantera situationen, och sedan hålla dig till den. Jag skulle börja med att räkna ut hur stort utrymme du har varje månad för att göra avbetalningar. Var ärlig i den, och inse att du kommer att betala mera än du får behålla.

Gör en budget, det första du gör, och räkna ut hur mycket kostnader du har varje månad. Avsluta allt sånt som du verkligen inte behöver. Har du maxabonnemang på kabelteve? Gå ner till basabonnemang. Köper du lunch på jobbet varje dag? Sluta med det, och börja ta med dig matlåda. Och så vidare, och så vidare. Räkna ut hur mycket du behöver för meh-betalningarna, dvs mat-el-hyra. Det som är kvar kan du betala till inkassobolagen.

Börja nu ringa runt till dem och sök avbetalningsplaner. Var ärlig med dem och berätta vad ditt utrymme är. De flesta vill bara ha betalt av dig, och kommer att vara resonabla. Några av inkassobolagen kommer inte att vara det, så det måste du hantera. Har du skulder hos Alektum, t.ex. så kommer det att bli svårt där. Andra är mycket mera medgörliga. Håll dig bara till ditt utrymme, hantera uppståndna situationer inom ramen för det utrymmet, och följ din plan. Var disciplinerad – då går det vägen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp