Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

lån med sjukersättning

Hallå

Jag hat nyss blivit beviljad sjukersättning och får 11k efter skatt.
Senate 8 åren har jag haft noll inkomst och bott hemma.

Har en skuld hos kronofogden på 1300kr men inget utöver det.

Har sökt lån pånflera ställen men blivit nekad, men problemet utöver kronofogden väl att när det tas kreditupplysning på mig så ser dom inte att jag börjat få pengar nu.
Efter nästa deklaration så kommer dom ju se jag fått pengar och då kanske jag kan få ett lån?
Eller skulle jag kunna skicka bevis till lånutgivarna att jag får pengar från försäkringskassan nu och då skulle jag kunna få lån?

Söker inget jättestort lån utan det är på ca 30k till en bil.

Funderade på sms lån men det är väl jättehög ränta så skiter nog i det.

Något tips?

Har du skulder hos kronofogden är det ingen större idé att ansöka ens.

Försök spara till eventuell bil. Att ta smslån i din sits är verkligen som att bädda för att hamna rejält i skiten. Lägg undan så mycket som ett eventuellt lån hade kostat dig varje månad istället.

Att ta smslån i din sits är verkligen som att bädda för att hamna rejält i skiten. Lägg undan så mycket som ett eventuellt lån hade kostat dig varje månad istället.

Det är nog inget alternativ framförallt.

Finns inget bolag som beviljar någon med skuld hos KFM ett lån.

Även när din inkomst kommer synas så kommer du ha svårt att få lån med så låg inkomst. Skulle ngn nappa så blir det ingen trevlig räntesats.
Försök spara ihop det du kan och ev bara behöva låna 10-15 k.
Är din skuld hos Kfm bara 1300 kr? Betala den först i så fall.

Rent generellt är det väl inte jätte lätt att få lån med sjukersättning iheller?
Fokusera på att bli frisk och återgå i arbete och låna därefter.

Rent generellt är det väl inte jätte lätt att få lån med sjukersättning iheller?
Fokusera på att bli frisk och återgå i arbete och låna därefter.
Sjukersättning är det inte meningen att man går åter i arbete efter. Hette tidigare sjukpension

Sjukersättning är det inte meningen att man går åter i arbete efter. Hette tidigare sjukpension
Hade ingen aning! Men det är väl ändå så att man inte har jätte lätt för att få lån på den typen av inkomst? Eller är det lättare än om man har vanlig sjukpenning?

Hade ingen aning! Men det är väl ändå så att man inte har jätte lätt för att få lån på den typen av inkomst? Eller är det lättare än om man har vanlig sjukpenning?
Med sjukersättning är nog problemet att inkomsten som regel är rätt låg.
Sjukpenning är ju normalt en tillfällig ersättning och finns det ett jobb i grunden att gå tillbaka till när man är frisk är det nog betydligt bättre.

Finns olika el fanns iaf. Maken hade sjukersättning tsv, det som förut var förtidspension. Den hade inte nån tidsbegränsning då åtminstone. Kanske annat idag. Självklart hade han fått återgå till jobb om han orkat/kunnat.
Han hade det nog i 10 år innan han vart vanlig pensionär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp