Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån med medsökande?

Är det nån som vet hur det brukar funka med lån om man har en medsökande? Tex. om det funkar att ta ett större lån på låt säga 100 000 kr om man söker med en medsökande? Jag tjänar under 100 000 kr om året så är jag garanterad ett lån om jag har en medsökande, typ en familjemedlem som gör att vi kommer upp i den totala årsinkomsten tillsammans? Vore tacksam om nån som typ varit med om att ansöka om ett lån med en medsökande svarade...

det kan göra det lättare att få lån om man är 2 som söker.
dom kommer utreda eran inkomst utgifter m.m som de brukar.ni måste båda klara av lånet om den ena inte kan betala.
men sen beror det också på hur ser det ut för dig om du flera lån krediter ff m.m.jag har själv fått nekat lån en gång med medsökande trots att medsökande hadde en riktigt fet lön men pga min låga återbetalningsförmåga så blev det nej.
jag var även till min egna bank för borgenslån men banken sa nej,pga för stora risker för min borgenär,men hos lendo gick det bra men med annan medsökande med mindra månadsinkomst.så det är ja lotteri om det funkar eller inte.
så ja du/ni får helt enkelt prova.men pröva då hos lendo om ni vill söka via nätet för att inte dra på er massa ff.har väll inte mera bra tips än såhär mer än att man måste helt enkelt testa går det så går det.men det kan också bli avslag.

Okej tack för tipsen! :) jag tänkte söka hos bluestep med en medsökande. De tillåter ju betalningsanmärkningar och verkar allmänt... bra på nåt sätt. Annars så har jag snackat med freedom finance och tjejen på kundtjänst sa att om jag söker hos dom med en medsökande som gör att vi BÅDA kommer upp i 100 000 kr TILLSAMMANS då kan man få lån hos dom. Lät ju lite, ja jag vet inte vad, men positivt iaf, men man kan väl aldrig vara helt säker på att man får ett lån...

ja men det låter ju positivt jag hadde nog prövat freedom först.har läst att bluestep tar saftig ränta med hög månadskostnad.men samtidigt kanske det är lite bättre än ha massa lån ju.
lycka till nu.

Okej tack för tipsen! :) jag tänkte söka hos bluestep med en medsökande. De tillåter ju betalningsanmärkningar och verkar allmänt... bra på nåt sätt. Annars så har jag snackat med freedom finance och tjejen på kundtjänst sa att om jag söker hos dom med en medsökande som gör att vi BÅDA kommer upp i 100 000 kr TILLSAMMANS då kan man få lån hos dom. Lät ju lite, ja jag vet inte vad, men positivt iaf, men man kan väl aldrig vara helt säker på att man får ett lån...

Har du egen fastighet?
Dom vill ha den i "pant" då, om du/ni skall söka, sen så kommer det en värderingsman/kvinna hem till dig och skall värdera huset för att se om du/ni kan betala för er, lånet då alltså!
Fick detta klargjort för mig då jag skulle söka lån hos Bluestep, jag avböjde lånet!

Har du egen fastighet?
Dom vill ha den i "pant" då, om du/ni skall söka, sen så kommer det en värderingsman/kvinna hem till dig och skall värdera huset för att se om du/ni kan betala för er, lånet då alltså!
Fick detta klargjort för mig då jag skulle söka lån hos Bluestep, jag avböjde lånet!

Jag menade inte bolånet. Jag menar deras privatlån.

Nej det sa de inget om. De sa att de ger mest bolån, men de kan godkänna privatlån. Men det verkar ganska svårt för jag sökte med en medsökande men blev inte godkänd trots allt...

Nej det sa de inget om. De sa att de ger mest bolån, men de kan godkänna privatlån. Men det verkar ganska svårt för jag sökte med en medsökande men blev inte godkänd trots allt...

Tycker bara att när jag går in på deras hemsida, att vilket som, så måste du ha en bostad som "pant".....

Håller med

Jag tror inte att de har andra lån än att man har sin villa eller bostadsrätt som pant.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp