Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån med hög ränta!

Har 2 blanco lån med ränta på 21% och det tar på krafterna att kunna betala tillbaka lånat så snabbt så möjligt.

Jag har ju 3 kredtförfrågnigar på minuc och sista gå rut den 11/2-2020 och har i nuläget 14,5 i kreditvärde på min upplysning alltså " mindre bra".

Jag och min man vill ta ett bolån med tyvärr så har dessa 2 blancolån förstört våran dröm och jag håller på att jobba ihjäl mig för att kunna tillbaka lånen men vill samtidigt veta om det finns andra banker som kan ge mig bättre ränta än dessa 2 banker som jag har lån hos.

Överskott av tjänst 322
Blanco/Borgen 297.423

Under de senaste 12 månaderna har 3 frågor registrerats hos UC.
Datum Belopp kr Frågeställare namn ej obligatoriskt
2019-02-11 Collectia Kredithanterarna AB
2019-02-05 Svensk Låneförmedling AB
2018-10-09 Svea Inkasso AB

Spontant känns Svea inkasso förfrågan lite tung. Tror att ditt betyg förbättras avsevärt när den försvinner. Om det nu inte är så att Collectia Kredithanterarna AB bara tar kreditupplysning vid inkasso som ska gå till kronofogden och marknaden vet det. Collectia Kredithanterarna AB sysslar väl annars med vanlig fakturering också,? Så är bara Svea borta kan du säga till bankerna att det handlar om ett vanligt fakturainköp. Om det går borde du kunna få ett lån I vanlig bank. Prova någon bank som vill in på svenska lånemarknaden, t ex danske bank.

Annars: En del aktörer är luriga: Svea kan ha gjort sin förfrågan just för att stoppa ytterligare möjligheter till skuldsättning och kan I så fall göra en ny lagom till att deras gamla försvinner. Har du fortfarande skuld hos dem?

Står det något ärendenummer bakom svea inkasso, på din upplysning?

Spontant känns Svea inkasso förfrågan lite tung. Tror att ditt betyg förbättras avsevärt när den försvinner. Om det nu inte är så att Collectia Kredithanterarna AB bara tar kreditupplysning vid inkasso som ska gå till kronofogden och marknaden vet det. Collectia Kredithanterarna AB sysslar väl annars med vanlig fakturering också,? Så är bara Svea borta kan du säga till bankerna att det handlar om ett vanligt fakturainköp. Om det går borde du kunna få ett lån I vanlig bank. Prova någon bank som vill in på svenska lånemarknaden, t ex danske bank.

Annars: En del aktörer är luriga: Svea kan ha gjort sin förfrågan just för att stoppa ytterligare möjligheter till skuldsättning och kan I så fall göra en ny lagom till att deras gamla försvinner. Har du fortfarande skuld hos dem?

Jag hade en faktura som hamnade hos Svea Ikasso den 20/06-19 som jag sedan betalade den 02/07-19, så nu har jag inga fakturor hos Svea inkasso.
Men danske banken har ju bara bolån, accepterar dem kunder som har blancolån eller ?

Nej det står ingen ärendenummer bakom Svea inkasso enbart datum när det blev förfrågningen

Måste bara flika in en fråga.. Har jsg bara haft tur med min svea inkasso avbetalning? För jag fick aldrig någon uc gjord. Hade lånat 6000 via Meddelandelån som gick dit. Å jag skötte avbetalningarna exemplariskt.

Har läst flera ställen att det inte tas uc förrän man missköter betalningen åt själva inkasso men nu tolkar jag som att du fick en upplysning direkt?

Jag hade en faktura som hamnade hos Svea Ikasso den 20/06-19 som jag sedan betalade den 02/07-19, så nu har jag inga fakturor hos Svea inkasso.
Men danske banken har ju bara bolån, accepterar dem kunder som har blancolån eller ?

Jag tvivlar på att någon traditionell bank lånar ut pengar om man har 14,5 i UC-risk. Om du dessutom hade en faktura hos inkasso för en månad sedan så kanske du själv håller med om att det är ganska riskfyllt att låna ut pengar till dig?

Danske bank har fullt sortiment av lån, dom är lite av en liten storbank, har privatlån, billån, båtlån, bolån etc.

Måste bara flika in en fråga.. Har jsg bara haft tur med min svea inkasso avbetalning? För jag fick aldrig någon uc gjord. Hade lånat 6000 via Meddelandelån som gick dit. Å jag skötte avbetalningarna exemplariskt.

Har läst flera ställen att det inte tas uc förrän man missköter betalningen åt själva inkasso men nu tolkar jag som att du fick en upplysning direkt?

Svea inkasso tar Bisnode nuförtiden. Och detta görs inte direkt när skulden hamnar hos dom utan kort innan man skickar vidare skulden till Kronofogden. Sköter man avbetalningsplan finns ingen anledning för dom att ta en sådan kreditupplysning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp