Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med dålig uc

Tjena funderar på söka lån hos antigen goodcash eller thorn nu framöver och undrar vad ni har för erfarenheter ang deras krav,har rätt dålig uc just nu så de är dom 2 som gäller hittar inte så många fler som accepterar betalningsanmärkningar
Förutsättningar 577.000kr årsinkomst 2023
650.000kr årsinkomst 2024
Uc score 29%
en betalningsanmärkning sedan 02-24
88.000 underskott
9 förfrågningar senaste gjord i december
194.000kr registrerade lån hos uc
4 långivare
Inget skuldsaldo hos kfm

Senast ändrad:
Tjena funderar på söka lån hos antigen goodcash eller thorn nu framöver och undrar vad ni har för erfarenheter ang deras krav,har rätt dålig uc just nu så de är dom 2 som gäller hittar inte så många fler som accepterar betalningsanmärkningar
Förutsättningar 577.000kr årsinkomst 2023
650.000kr årsinkomst 2024
Uc score 29%
en betalningsanmärkning sedan 02-24
88.000 underskott
9 förfrågningar senaste gjord i december
194.000kr registrerade lån hos uc
4 långivare
Inget skuldsaldo hos kfm
Om du inte blir beviljad lån hos dem, så finns det andra långivare som lånar ut när man har betalningsanmärkningar och inte har skulder hos Kfm. Rekommenderar att du ringer sambla kundtjänst. Där kan dem förklarar vilka förutsättningar du har innan du ansöker hos dem. Dem är väldigt hjälpsamma där.

Om du inte blir beviljad lån hos dem, så finns det andra långivare som lånar ut när man har betalningsanmärkningar och inte har skulder hos Kfm. Rekommenderar att du ringer sambla kundtjänst. Där kan dem förklarar vilka förutsättningar du har innan du ansöker hos dem. Dem är väldigt hjälpsamma där.
Okej du vet inte några såhär på rak arm?

Okej du vet inte några såhär på rak arm?
Finns en del, men det bästa du kan göra är att ringa sambla kundtjänst och fråga dem. Kolla vad dem säger. Ger dem grönt ljust att det finns chans, så gör du en ansökan hos dem, du får flera förslag från flera banker, men endast en upplysning tas. Det är det bästa du kan göra i detta fall med tanke på att du redan har många FF redan.

Vet att du klarar inkomsten hos Goodcash.
Vilket UC score man behöver ha vet jag inte.
Men maximalt får du ha 9 stycken betalningsanmärkningar varav det får inte ha tillkommit en anmärkning senaste 4 månaderna.
Har du utmätningsanmärkning är det kört.
Du får ha 22 förfrågningar totalt varav maximalt 9 stycken senaste 2 månaderna.
Underskott av kapital får inte överstiga 17 % av den taxerade inkomsten heller.

Senast ändrad:
borde klara alla deras grundkrav enligt min kalkyl å mitt underskott överstiger inte 17% som jag har räknat iallafall men tänkte om folk har erfarenheter kring dessa thorn och goodcash

Ajdå sätt dom acceptera med högre uc men antar allt är individuellt
Så här svarade Goodcash mig:

Nedan finner du våra grundkrav:

Inget skuldsaldo hos kronofogden eller dom 2 senaste månaderna.

Max 9 betalningsanmärkningar, får inte vara nyare än 4 månader eller vara någon utmätningsanmärkning.

Max 22 st kreditförfrågningar varav max 9 i närtid = 2 senaste månaderna.

Underskott av kapital får ej överstiga 17 % av den taxerade inkomsten.

Minst 150,000 kr taxerat bruttolön minst 18,000 kr/mån.

Anställning eller eget företag.

Max 10 krediter/blancolån.

Vid en låneansökan tas det en UC.

Jo hörde det tänkte om nån fått lån med liknade uc score/förutsättningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp