Sannolikhetslära.Jag satt i bilen på väg hem från jobbet igår kväll och funderade lite kring den här frågan och någon kanske kan ge mig ett bra svar.
Många, eller ja, de flesta lånar inte ut pengar till människor med betalningsanmärkningar, gör dom inte det för att det är en osäkerhet för dom eller för att finansinspektionen har sagt att låneföretag inte får låna ut till folk med betalningsanmärkningar? Jag menar det, säg att en person med en betalningsanmärkning vill låna 300k, vad säger att den här personen inte kommer att sköta betalningarna? Det finns många orsaker till varför man fått en betalningsanmärkning. Det behöver inte betyda att man skitit fullständigt i sina räkningar.
Sannolikhetslära.
Det är förknippat med en större risk att låna ut pengar till någon som har en betalningsanmärkning än någon som saknar densamma.
Det finns ju aktörer som lånar ut trots betalningsanmärkningar.Ok, det handlar alltså inte om att "dom inte får" utan att dom inte vill?
Många av dem sköter indrivningen mer handgripligt också , så risken för dem att lida ekonomiskt är liten.Det finns ju aktörer som lånar ut trots betalningsanmärkningar.
Vilka då?Det finns ju aktörer som lånar ut trots betalningsanmärkningar.
Remember till exempel. Men det beror så klar hur gamla anmärkningar är och hur många.Vilka då?