Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån med betalningsanmärkningar

Du kan vara lugn. Den kommer omfattas av sekretess vid utmätningen. Det blir automatiskt. Andra vissa skulder kan också omfattas av sekretess och kfm lämnar inte ut infon tex skuld till FK underhållsstöd osv
Eh. Va?

Du kan vara lugn. Den kommer omfattas av sekretess vid utmätningen. Det blir automatiskt. Andra vissa skulder kan också omfattas av sekretess och kfm lämnar inte ut infon tex skuld till FK underhållsstöd osv
va?‍♂️

Skuldsaldo är ingen anmärkning.
Anmärkning sitter i 3 år från den kom, oavsett om det betalats eller ej
jaha okej. Hade som för mig att jag läste att något var kvar 3 år efter själva skulden är gjord.

Något jag funderat på är när man har en relativ stor skuld hos KFM så kan det ta typ 2-3 år och betala av. Sedan har du ju anmärkningen kvar 3 år. Så du är ju typ körd 5-6 år. Jag tycker det känns ganska hårt. Jag tycker om man har utmätning i 3 år så ska det räcka för att man inte hamnar där igen.

Håller med dig i sak, att ”straffet” är långt när man blir skuldsatt och hamnar hos kfm. Att vara skuldsatt i Sverige är dyrt och tufft! En jäkla massa avgifter och man ses som en andra klassens person.

Min löneutmätning blir klar om 1,5 år ish, men då vissa kreditgivare är sega trillar det fortfarande in ett och annat betalningsföreläggande som fastställs. Så även om min löneutmätning är klart om 1,5 år kommer jag ha anmärkningar som spärrar mig under kanske 1,5-2 år ytterligare.
Så först 2026/2027 blir jag en fri man.

Men, jag väljer att se det som positivt, då betalningsanmärkningarna skyddar mig från att kunna låna när löneutmätningen är klar… jag vill aldrig mer ta ett lån/en kredit i mitt liv, men ett bolån kommer det bli, men då först 2027.

Något jag funderat på är när man har en relativ stor skuld hos KFM så kan det ta typ 2-3 år och betala av. Sedan har du ju anmärkningen kvar 3 år. Så du är ju typ körd 5-6 år. Jag tycker det känns ganska hårt. Jag tycker om man har utmätning i 3 år så ska det räcka för att man inte hamnar där igen.
Se det som något positivt ist. Du blir klar med din utmätning och får sen under ett par år lära dej handskas med den inkomst du har.

tex

Japp. Vissa fall. Finns detaljer på kfm. Har själv haft en gg sekretess. Regel: bara de som kom till kfm efter december 2018.
Som sagt , det blir automatiskt, inget man ansöker om och man får ett brev.

Det är direkt felaktigt att lova att ngn ska få sekretess efter löneutmätning är klar, eller vad du nu försökte med med.
Är ingen speciell sekretess på underhållsstödsskulder, de syns på upplysningar precis som andra.

Det är direkt felaktigt att lova att ngn ska få sekretess efter löneutmätning är klar, eller vad du nu försökte med med.
Är ingen speciell sekretess på underhållsstödsskulder, de syns på upplysningar precis som andra.

Han nämnde betalda. Skuld för utmätning är inte löneutmätning (beslut). Som sagt det finns detaljer och undantag. Har själv haft den

Han nämnde betalda. Skuld för utmätning är inte löneutmätning (beslut). Som sagt det finns detaljer och undantag. Har själv haft den
Det går inte riktigt att följa med vad du vill ha sagt...

Det går inte riktigt att följa med vad du vill ha sagt...

Ehh. Nu blir det många inlägg och notifieringar o dags för en paus.
Om skulden för utmätning är betald så klart innan beslutet då gäller sekretess men det finns krav. Finns det redan ett beslut om löneutmätning från kfm då är det kört. Men jag tror/ser nu att han menar efter beslutet men jag skrev ju ”vid utmätning ”

Bilagor

• 4EA63AE9-8B56-49F0-AB94-2F0947A83C86.jpeg
    4EA63AE9-8B56-49F0-AB94-2F0947A83C86.jpeg
    571.2 KB · Visningar: 93
  • 14501278-9CB8-43D3-8508-9189CF636029.jpeg
    14501278-9CB8-43D3-8508-9189CF636029.jpeg
    635.3 KB · Visningar: 98
Senast ändrad:
Ehh. Nu blir det många inlägg och notifieringar o dags för en paus.
Om skulden för utmätning är betald så klart innan beslutet då gäller sekretess men det finns krav. Finns det redan ett beslut om löneutmätning från kfm då är det kört. Men jag tror/ser nu att han menar efter beslutet men jag skrev ju ”vid utmätning ”
En paus låter bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp