Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med betalningsanmärkning

Hur länge håller en anmärkning i sej
Eller går det att få bort den på något vis

Det normala är 3 år.
Det vanligaste sättet att få bort den är att vänta 3 år. Annars får man begära rättelse, men då får man nog komma med en väldig bra förklaring. Stalltipset är att det är vänta 3 år som gäller.

Vad innebär det ordert
Att dom man är skyldig pengar skickar in och begär att kronofogden verkställer att driva in skulden. Det kan vara allt från skatteåterbäring, löneutmätning, husförsäljning eller utmätning av annan egendom. Först brukar man dock få ett utskick om "skuld att betala" och har då ca 14 dagar på sig att lösa det hela självmant.

Att dom man är skyldig pengar skickar in och begär att kronofogden verkställer att driva in skulden. Det kan vara allt från skatteåterbäring, löneutmätning, husförsäljning eller utmätning av annan egendom. Först brukar man dock få ett utskick om "skuld att betala" och har då ca 14 dagar på sig att lösa det hela självmant.
Okej och om man inte betala inom ca 14 dagar så får man ett utslag och då får man betalningsanmärkning
Förstår jag rätt

Okej och om man inte betala inom ca 14 dagar så får man ett utslag och då får man betalningsanmärkning
Förstår jag rätt
Här är jag inte 110% men ganska säker på att utslag kommer efter delgivning. Om du efter du blivit delgiven inte betalar eller bestrider inom 10 dagar tror jag du får ett utslag, och därmed en betalningsanmärkning.

Här är jag inte 110% men ganska säker på att utslag kommer efter delgivning. Om du efter du blivit delgiven inte betalar eller bestrider inom 10 dagar tror jag du får ett utslag, och därmed en betalningsanmärkning.
Tillräckligt rätt.
Överkurs är att alla utslag inte ger anmärkning. Var någon som sa det för ett par år sedan, men om det stämmer vet jag inte. Jag tror det var så att bara utslag med kapitalskuld i ger anmärkning

Okej vad innebär en kapital skuld ?
Kan man se om man har en betalningsanmärkning

Kapitalskuld, inte Kapital skuld.
Att det finns kapital kvar att betala. Motsatsen är att det bara finns ränta och kostnader kvar.

Okej hon betala allt som kfm ville efter dom get utslag så med lite tur kanske hon inte har en anmärkning
För efter hon betalt den så kallade räkningen så kom allente tv igång igen
Så det ligger inget kvar att betala verkar det som

Det allra lättaste sättet att kolla hur det står till är att skaffa min UC. Det kostar 49kr/mån. Men det kanske är billigare om man bara tar en upplysning på sig själv?

Lätt värt den lilla pengen iaf om man är nyfiken, och siktar på att ta lån inom en snar framtid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp