Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lån med anmärkning 2025

Grejen är den att när jag höll på med detta för några år sedan så var det oftast så att bolagen kunde byta "krav" från en dag tll en annan både vad det gällde detta med anmärkning men framförallt vilket upplysningsföretag dom använder sig utav.

Om tandvård kostar minst 15k så behöver man bara betala 15% resten täcks av försäkringskassan....
Man betalar 15% på kostnader efter man har nått upp till 15tkr och enbart på Försäkringskassans referens pris vilket ingen tandläkare håller sig inom.
Jag vet detta då jag just nu håller på med stora åtgärder.
idag till exempel ska jag borra ner en skruv i käken. Kostnaden hos tandläkaren är 16.099k men Försäkringskassan har ett referenspris om 5039kr. Överskjutande del tvingas jag betala fullt ut.

Man betalar 15% på kostnader efter man har nått upp till 15tkr och enbart på Försäkringskassans referens pris vilket ingen tandläkare håller sig inom.
Jag vet detta då jag just nu håller på med stora åtgärder.
idag till exempel ska jag borra ner en skruv i käken. Kostnaden hos tandläkaren är 16.099k men Försäkringskassan har ett referenspris om 5039kr. Överskjutande del tvingas jag betala fullt ut.
Men då går du till en extremt dyr tandläkare. Jag har också gjort dyra åtgärder för mina tänder (implantat m.m) och gick då till Aqua Dental som är typ rikstäckande. Där skiljde det som mest 1000:- mellan referenspris och Aquas pris.

Senast ändrad:
Men då går du till en extremt dyr tandläkare. Jag har också gjort dyra åtgärder för mina tänder (implantat m.m) och gick då till Aqua Dental som är typ rikstäckande. Där skilde det som mest 1000:- mellan referenspris och Aquas pris.
Sorry, men det är just Aquadental jag går till. Jag bytte till dom för ett år sedan i tron att det skulle vara lite förmånligare…
Bifogar även en bild på kostnadsförslaget jag erhållit framgår och där både referenspriset samt klinik priset står med. Ganska stora diffar skulle jag vilja påstå… :(

Bilagor

• IMG_5538.jpeg
    IMG_5538.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 95
Sorry, men det är just Aquadental jag går till. Jag bytte till dom för ett år sedan i tron att det skulle vara lite förmånligare…
Bifogar även en bild på kostnadsförslaget jag erhållit framgår och där både referenspriset samt klinik priset står med. Ganska stora diffar skulle jag vilja påstå… :(
Men då är det något fel. Jag gjorde mina ingrepp under 2024 och som sagt skiljde det typ ingenting, detta va i Hbg!

Mmm & det är just den åtgärden som jag ska göra i eftermiddag. Kommer ifrågasätta kostnaden dock.
Det borde finnas ngt sorts krav att inte vara tillåtet att överstiga ref priset med si och så mkt!!!
Lycka till idag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp