Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån & Lönekonto

Hej!
Jag har en fråga angående ansökan på lån. Om cirkus ett år kommer jag att ansöka om ett lån på 60k, men har mitt lönekonto på ett utav pappas konton. Blir detta ett problem eller går det att bevisa sin inkomst via lönespecification manuellt?
Någon som vet?

Beror helt på långivaren, vissa använder sig utav Tink eller Kreditz vilket används för att verifiera kontots ägare och styrka inkomst/skulder osv. Hittar du någon långivare som inte använder sig utav dessa så är det nog lugnt för din del. I värsta fall får din pappa verifiera sig. Däremot tror jag att dom flesta också kollar på kontonumret som lånet ska betalas till och ifall detta stämmer överens med namnet på den som ansökt. Jag kan ha fel, dock.

Majoriteten av bolag upprättar autogiro när ansökan är beviljad och då får man till svar vem som äger kontot.
Pengarna betalas inte ut till annat namn än innehavaren av lånet.
Bankerna tänker inte sätta sig i risken bli inblandad i en möjlig bedrägerihärva.

Att ha pappas konto som lönekonto lät som det mest tveksamma här. Ett tu tre vaknar banken till och märker att pappa upplåter konto åt någon annan och spärrar alltihop..

De flesta verifierar kontot innan utbetalning sker för att skydda sig mot bedrägerier. Majoriteten av aktörer kommer in betala ut pengar till någon annans konto än den som ansöker

Att ha pappas konto som lönekonto lät som det mest tveksamma här. Ett tu tre vaknar banken till och märker att pappa upplåter konto åt någon annan och spärrar alltihop..
Vadårå? Gick till banken tillsammans med farsan för o byta lönekonto som jag inte kan röra pga spelmissbruk. Visste inte att de kunde tolkas som tveksamt.. vad bör jag göra tycker du?

Majoriteten av bolag upprättar autogiro när ansökan är beviljad och då får man till svar vem som äger kontot.
Pengarna betalas inte ut till annat namn än innehavaren av lånet.
Bankerna tänker inte sätta sig i risken bli inblandad i en möjlig bedrägerihärva.
Okej så om jag skickar in min lönespecification till dem där mitt namn, personnummer osv står. Men begär o få pengarna till ett annat konto än mitt lönekonto? De funkar inte om ja förstod rätt?

Vadårå? Gick till banken tillsammans med farsan för o byta lönekonto som jag inte kan röra pga spelmissbruk. Visste inte att de kunde tolkas som tveksamt.. vad bör jag göra tycker du?
För att man som regel inte får upplåta konto åt annan.

För att man som regel inte får upplåta konto åt annan.
Visst borde eventuella pengar på ett sådant konto kunna utmätas om kontoinnehavaren har skulder? Och ingå i eventuellt dödsbo eller om man ska bodela osv. Pengar där ägs ju av den som står på kontot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp