Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån - inkasso

Mitt Avida gick till Gothia!

Var det smidigt att få en avbetalningsplan med Gothia? Eller blir det höga belopp (mycket mera än det du betalade innan)?
Mitt gick också till gothia kollade jag upp. Men då hade jag redan släppt allt till KF och hade redan utmätning.
Jag hade en avb på 6000kr i månaden på en skuld på 90.000.
Nu har jag utmätning och har gjort en deal med dem så nu har jag en räntefri avbetalningsplan på 1000kr I månaden på skulder motsvarande 127.000kr. Dem var väldigt samarbetsvilliga till avb nu när jag har löneutmätning. Innan var det kaos.

Var det smidigt att få en avbetalningsplan med Gothia? Eller blir det höga belopp (mycket mera än det du betalade innan)?
Jag hade inte så mkt kvar hos Avida när det gick till Gothia, det var under 3000 kr tror jag men jag betalade väldigt oregelbundet så därför skickade de till Gothia. Hos Gothia hade jag redan andra lån så den skulden bakades ihop med de andra och jag fick en plan jag är nöjd med.

Men om du läser här om Gothia så är det många som tycker att de är svåra, har man tur och får prata med en "snällare" person så går det bättre.

Men om du läser här om Gothia så är det många som tycker att de är svåra, har man tur och får prata med en "snällare" person så går det bättre.
Tack för svar!
Fick du "missbrukad kredit" hos UC?

Nu fick jag tag i en kunnig handläggare på Avida som sa att man får "missbrukad kredit" om lånet går till inkasso. Samtidigt var hon väldigt snäll och bad mig inkomma med en liten summa så skulle de inte skicka vidare till inkasso. Jag är medveten om att man stoppar huvudet i sanden men i juli har jag bra förutsättningar att kunna betala in mitt släp så jag är nöjd.

Har stått i hiskeliga timlånga telefonköer till Marginalen idag utan att komma fram för att höra om de lägger missbrukad kredit om man låter lånet gå till inkasso. Får fortsätta köa i morron. Någon här som med säkerhet vet hur Marginalen gör?

Har stått i hiskeliga timlånga telefonköer till Marginalen idag utan att komma fram för att höra om de lägger missbrukad kredit om man låter lånet gå till inkasso. Får fortsätta köa i morron. Någon här som med säkerhet vet hur Marginalen gör?
Här kommer svaret. De rapporterar missbrukad kredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp