Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån - inkasso

Hej
Jag undrar över era erfarenheter vad gäller lånebolag som överlämnar till inkasso. Inte alla ger missbrukad kredit, men många gör det.
AVIDA ger pricken missbrukad kredit (3år)
Coop lån gör detsamma

Någon som har erfarenhet av att Marginalen gör det?
Det framgår inte på hemsidan och hon på kundtjänst sa att bet.anm får man om det ev lämnas till KF..Men bet.anm och pricken missbrukade kredit är ju inte samma.

Någon som vet vad gäller lån hos Marginalen? Får man missbrukade kredit prick om lånet lämnas till inkasso?
Tack på förhand!

Marginalen kommer att ge betalningsanmärkning.

När mitt Avida gick till inkasso fick jag ingen anmärkning så då har de ändrat efter att jag hade lån där.

Fick du missbrukadkreditnotering i samband med att det gick till inkasso hos Marginalen, eller fick du en betalningsanmärkning om det gick till KF?
Thorn tex ger inte misdbrukad kredit i det läge det går till inkasso men går det från inkasso till KF så kan det bli en betalningsanmärkning.

Fick du missbrukadkreditnotering i samband med att det gick till inkasso hos Marginalen, eller fick du en betalningsanmärkning om det gick till KF?
Thorn tex ger inte misdbrukad kredit i det läge det går till inkasso men går det från inkasso till KF så kan det bli en betalningsanmärkning.
Jag fick missbrukad bankkonto av thorn, när de gick till inkasso 2019.

Mitt lån hos Avida gick till inkasso för 2-3 månader sen. Fick då ingen missbrukad kredit! :)

Kanske jag som missuppfattat det .
Vilket inkassobolag har dom och går det smidigt att få en avbetalningsplan av inkassobolaget?
Har för mig att krediten försvinner från uc'n när det gått till inkasso?

Stämmer det att ett lån (tex Avida) som går till inkasso försvinner från UC upplysningen?
Jag har aldrig upplevt att någon rapporterat in till UC från inkassobolag.
Någon som vet?

Ja det försvinner från UC när det går till inkasso, däremot kanske de ger anmärkning.

Stämmer det att ett lån (tex Avida) som går till inkasso försvinner från UC upplysningen?
Jag har aldrig upplevt att någon rapporterat in till UC från inkassobolag.
Någon som vet?
Kan kolla efter jobbet vart mitt gick någonstans

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp