- Meddelanden
- 629
- Mottagna reaktioner
- 484
- Poäng
- 527
Man slutar aldrig förvånas.
Så det var i samband med utbetalning av lönen som detta hände?Jag sökte ett extrajobb via facebook i augustimånad och blev därefter kontaktad via sms och fick frågan om jag fortsatt var intresserad och att då skulle en person höra av sig och bli min mentor. Kommunikationen har skett via Whatsapp. Det hela gällde att hjälpa till med ordrar via en hemsida och under tiden näe man gjorde uppgifter kom olika bonusuppgifter som skulle genomföras och med det innebqr det att även kontobalansen behövde korrigeras med att man behövde ladda sitt konto med kryptovaluta för att i slutändan kunna plocka ut sina pengar. Vilket visade sig inte vara fallet.
Pågått sedan i augusti till lönen i oktoberSå det var i samband med utbetalning av lönen som detta hände?
Men du har väll avbrutit samarbetet med scammern dvs arbetsgivaren? Plus ny kod till banken osv... Antar man även ska kolla upp autogiron osv men det vet banken bättre. Vad säger banken förresten, kanske kan de få tillbaka en del av pengarna?Pågått sedan i augusti till lönen i oktober
Jo, allt är hanterat enligt alla rutiner när det upptäcktes att det var bedrägeri och har inte haft kontakt med bedragarna sedan dess och har till och med bytt bank. Får inte tillbaka en krona från banken och nu mår otroligt dåligt och har en enorm stress, för har fakturor jag inte kommer kunna betala på grund av detta.Men du har väll avbrutit samarbetet med scammern dvs arbetsgivaren? Plus ny kod till banken osv... Antar man även ska kolla upp autogiron osv men det vet banken bättre. Vad säger banken förresten, kanske kan de få tillbaka en del av pengarna?
Får väl aldrig tillbaka det när man har betalat in själv skulle jag tro. Särskillt inte till crypto. Men klart man ska försöka men hade blivit väldigt förvånad om det lyckasMen du har väll avbrutit samarbetet med scammern dvs arbetsgivaren? Plus ny kod till banken osv... Antar man även ska kolla upp autogiron osv men det vet banken bättre. Vad säger banken förresten, kanske kan de få tillbaka en del av pengarna?
Sant, men försöka ska man alltid göra.Får väl aldrig tillbaka det när man har betalat in själv skulle jag tro. Särskillt inte till crypto. Men klart man ska försöka men hade blivit väldigt förvånad om det lyckas
Precis…Sant, men försöka ska man alltid göra.