Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån efter skuldsanering.

Någon som ansökt om ett lån direkt efter sanering?

Någon som ansökt om ett lån direkt efter sanering?

Intressant fråga. Kan ju finnas fullt begripliga anledningar till att man behöver ett lån. Säg att man bor i hus och värmepannan går sönder och dylikt.

Men en tanke som slog mig på tal om detta du skriver.

Ponera att jag har skuld till Nordea, Swedbank, SEB, ICA-banken och Remember.

Jag får skuldsanering och dessa ovan nämnda skulder är med i saneringen.

När skuldsaneringen är över, tror ni dessa banker överhuvudtaget ens överväger att låna ut till en person som dom tidigare haft ett lån till men där det hamnade på skuldsaneringen?

Någon med erfarenhet utav detta?

Risk och vinst borde ju vara det dem kör på.

FYI, när saneringen är klar kommer ett lån hamna hos privata personer jag bryr mig om. Därför jag vill/ska ansöka.

Intressant fråga. Kan ju finnas fullt begripliga anledningar till att man behöver ett lån. Säg att man bor i hus och värmepannan går sönder och dylikt.

När skuldsaneringen är över, tror ni dessa banker överhuvudtaget ens överväger att låna ut till en person som dom tidigare haft ett lån till men där det hamnade på skuldsaneringen?

Hade lån hos Santander som ingick i min sanering. Vi bytte bil någon månad efter avslutad sanering o det lånet är hos Santander. Nu iofs är ju det ett billån o bilen är säkerhet men tänker att om de haft nån anteckning hos sej om tidigare blancolån som gått till sanering så kanske de ändå dragit öronen åt sej.

Och då jag pendlar och buss/tåg lockar inte speciellt då jag jobbar 5-skift så ska jag köpa en bil. Och vill inte ha en för 25k, utan har kollat på en hybrid ^laddar på jobbet, bränsle kostnad skulle gå ner med 1-2k i månaden + förhoppningsvis slippa stressen att bilen helt plötsligt lägger av, kan meka men har inte plats och tid till det.

Jag har läst inne på Fattiga Riddare att det har funkat med nya lån hos banker med tidigare skulder som ingått i ens sanering.

…men det kan ha ändrats sedan dess.

Bör inte vara något problem i och med att ens uc är helt ren. Möjligtvis så att de du har haft lån hos under saneringen har satt någon form av spärr på dig så att du aldrig kan låna av dem igen.

Jag har t.ex fortfarande bara ett debitkort hos min bank, fast det egentligen ingår både ett debit och kreditkort i kontopakatet. Har inte kollat med dem om hur de ser på bolån, men mest troligt byter jag bank ändå.

Bör inte vara något problem i och med att ens uc är helt ren. Möjligtvis så att de du har haft lån hos under saneringen har satt någon form av spärr på dig så att du aldrig kan låna av dem igen.

Jag har t.ex fortfarande bara ett debitkort hos min bank, fast det egentligen ingår både ett debit och kreditkort i kontopakatet. Har inte kollat med dem om hur de ser på bolån, men mest troligt byter jag bank ändå.

Förvisso men tänker att bolagens egna interna system säger ifrån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp