Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån efter skuldsanering

Tycker det är sjukt konstigt att INGEN kan svara på den enkla frågan.. ja sj genomgår en skuldsanering just nu.
Men självklart är man intresserad av att veta hur det ser ut för en med kreditvärdighet mm.. jag har aldrig kunnat ta några lån, abonnemang mm.. har haft skulder sen den dagen ja blev 18 år..

Ja är nu 35......
så kan någon svara på fråga om hur det brukar se ut. Utan nått jävla moralsnack!

De e väll klart att Du ska kunna ta lån igen när Din skuldsanering är slut om Du så önskar ! Du är ju då på ”grön kvist” igen. Dock kan de kanske bli svårt att få lån hos de du borgenärer som Du tidigare haft skulder hos och som då ingått i Din skuldsanering.

Jag har förstått på några andra som genomfört sin skuldsanering att deras UC därefter ofta visar bra eller hög kreditvärdighet beroende på inkomst, etc.

Några moralpredikningar får Du icke av mig. Förhoppningsvis så har vi lärt oss vår läxa under pågående skuldsanering och de flesta av oss vill aldrig hamna där igen, men du är ung och jag kan absolut förstå om man behöver ta ett lån för boende, bil, etc...

De e väll klart att Du ska kunna ta lån igen när Din skuldsanering är slut om Du så önskar ! Du är ju då på ”grön kvist” igen. Dock kan de kanske bli svårt att få lån hos de du borgenärer som Du tidigare haft skulder hos och som då ingått i Din skuldsanering.

Jag har förstått på några andra som genomfört sin skuldsanering att deras UC därefter ofta visar bra eller hög kreditvärdighet beroende på inkomst, etc.

Några moralpredikningar får Du icke av mig. Förhoppningsvis så har vi lärt oss vår läxa under pågående skuldsanering och de flesta av oss vill aldrig hamna där igen, men du är ung och jag kan absolut förstå om man behöver ta ett lån för boende, bil, etc...

Tack! Det var nog detta trådskaparen önskade oxå.
För även om vi blivit skuldfria, så är de kanske många av oss som aldrig tagit ett lån mm, vi har ingen kunskap om det. Men man vill ju veta HUR de ser ut för en. Vilka möjligheter man har..
Visst finns de säkert dom som inte tar situationen på allvar, utan börjar bränna pengar direkt.
Ja har en stadig ekonomi förutom att som tar majoriteten av pengarna
Men efter ja e klar. Så vill ja kunna åka å köpa en fet bil OM ja vill.. jag vill kunna köpa ett hus med min fru och våran son..

Tack för bra svar.. nu hoppas vi på det bästa för alla oss som har pågående och ni som väntar..

Tack! Det var nog detta trådskaparen önskade oxå.
För även om vi blivit skuldfria, så är de kanske många av oss som aldrig tagit ett lån mm, vi har ingen kunskap om det. Men man vill ju veta HUR de ser ut för en. Vilka möjligheter man har..
Visst finns de säkert dom som inte tar situationen på allvar, utan börjar bränna pengar direkt.
Ja har en stadig ekonomi förutom att som tar majoriteten av pengarna
Men efter ja e klar. Så vill ja kunna åka å köpa en fet bil OM ja vill.. jag vill kunna köpa ett hus med min fru och våran son..

Tack för bra svar.. nu hoppas vi på det bästa för alla oss som har pågående och ni som väntar..

Jag var på ekonomiskt obestånd i många år innan jag till slut gav upp att jaga lån och krediter och istället släppte allt till KFM. Jag har alltså gått igenom hela processen med först löneutmätning och därefter skuldsanering.

Jag ansökte i våras om lån via Lendo och var lite undrande över om jag skulle få några erbjudanden från de långivare som ingick i saneringen. Det fick jag och dessutom till väldigt bra ränta. Det gladde mig oerhört och det var samma lika när jag ansökte om kreditkort.

Det finns alltså alla möjligheter att kunna få låna pengar efter genomförd skuldsanering, i alla fall enligt de erfarenheter som jag har. Samma gäller även kreditkort.

Hur som haver tycker jag dock man ska tänka både en, två och tre gånger innan man drar på sig lån igen. Det är alldeles för lätt att trilla tillbaka i skuldträsket så det gäller att man fortsätter ha järnkoll på sin ekonomi. Framför allt ska man vara ärlig mot både sig själv och sin omgivning. Det är lätt att många bäckar små blir till en stor å...

Jävla telefon!!

Åter igen ett utmärkt bra svar..
Klart man ska tänka sig för, dock så är de roliga att mina skulder är över 10 år gamla.
Under denna tiden som ja levt i skymundan från KF så har folk stått på olika saker åt mig, tagit lån, stått på bilar, telefon.. Allt har jag skött exemplariskt!! Detta för att min ekonomi inte är dålig. Dåliga beslut i unga dagar satte mig i en OTROLIGT jobbig sits.. de ja vill säga är att jag vill som alla här, kunna stå för mina egna saker. Just nu förlitar jag mig på min fru att hon får stå på något om vi måste köpa nytt, hon gör det gärna.. men man e ju lite gammaldags å
Man.. ja ska stå för de inte hon...

En liten parantes, vad är kriterierna för att få 3 år istället för 5 år?

Åter igen! Lycka till alla och hoppas ni får en bra tid tills och efter

Jävla telefon!!

Klart man ska tänka sig för, dock så är de roliga att mina skulder är över 10 år gamla.
Under denna tiden som ja levt i skymundan från KF så har folk stått på olika saker åt mig, tagit lån, stått på bilar, telefon.. Allt har jag skött exemplariskt!! Detta för att min ekonomi inte är dålig. Dåliga beslut i unga dagar satte mig i en OTROLIGT jobbig sits.. de ja vill säga är att jag vill som alla här, kunna stå för mina egna saker. Just nu förlitar jag mig på min fru att hon får stå på något om vi måste köpa nytt, hon gör det gärna.. men man e ju lite gammaldags å

Jag förstår vad du menar. Klart man vill stå själv för lån, abonnemang och så vidare. Man känner sig lätt lite omyndigförklarad när man inte kan göra det. Eller man och man, jag kände det i alla fall så.

När man hamnar i lånekarusellen och inte längre klarar av kostnaderna blir det sjukt dyrt att leva. Med betalningsanmärkningar exkluderas man från så mycket i samhället och dåliga beslut hänger efter en väldigt länge. Det blir lätt en negativ spiral som genererar fler skulder.

Ett stort lycka till önskar jag dig och alla andra på detta forum! Alla kämpar på olika sätt och befinner sig där de gör på grund av olika orsaker. En sak som förenar oss alla är dock att ingen vill vara där de är, eller där de befunnit sig. Det finns dock en väg framåt och ett ljus i tunneln, kanske inte idag eller imorgon, men så småningom. Sluta aldrig att kämpa och kriga. Det må vara tufft, men det är absolut värt det!

Jävla telefon!!

Levererar inga bra svar men det är oftast barnpåverkan eller ålder som kortar ner planen. Saneringen är på 5 år

Levererar inga bra svar men det är oftast barnpåverkan eller ålder som kortar ner planen. Saneringen är på 5 år

Du levererar väl allt som oftast bra svar, Lasseman? :)

Så man kan få en betalplan på tre år, men saneringen sträcker sig på fem år? Var det så förut också, eller kom den möjligheten med nya skuldsaneringslagen?

Ålder på vilket sätt? Att man är äldre eller yngre?

Du levererar väl allt som oftast bra svar, Lasseman? :)

Så man kan få en betalplan på tre år, men saneringen sträcker sig på fem år? Var det så förut också, eller kom den möjligheten med nya skuldsaneringslagen?

Jag svarade typ samma som den du berömde, alltså var mitt svar kass pga inget beröm;)

Det kom med nya lagen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp