Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån efter skuldsanering

Hej alla på detta forum, jag är helt färsk här! Är i ungefär samma situation som trådstartaren, klar med min 5-åriga skuldsanering i april, är då helt skuldfri, inga krediter, lån, förfrågningar eller liknande! Känns helt ofattbart glädjefyllt och tänker direkt efter byta ut min skitbank till något nytt.
Nya konton, nytt visakort, en ny fri start.
Det jag undrar över är scoring och kreditbetyg....har ju just nu inget pga skuldsaneringen, men hur blir det sen?
Förutsättningar: inkomst ca 450tkr (sjukersättning, pension m.m)
skulder 0
krediter 0
förfrågningar 0
hyresrätt
singel
Vad kan jag räkna med för betyg när jag ska ut i normala livet igen? Vill ev köpa en bil och ha ett kort med rejäl buffert.
Tack på förhand, hoppas på svar från er kunniga och insatta i ämnet.

Hej alla på detta forum, jag är helt färsk här! Är i ungefär samma situation som trådstartaren, klar med min 5-åriga skuldsanering i april, är då helt skuldfri, inga krediter, lån, förfrågningar eller liknande! Känns helt ofattbart glädjefyllt och tänker direkt efter byta ut min skitbank till något nytt.
Nya konton, nytt visakort, en ny fri start.
Det jag undrar över är scoring och kreditbetyg....har ju just nu inget pga skuldsaneringen, men hur blir det sen?
Förutsättningar: inkomst ca 450tkr (sjukersättning, pension m.m)
skulder 0
krediter 0
förfrågningar 0
hyresrätt
singel
Vad kan jag räkna med för betyg när jag ska ut i normala livet igen? Vill ev köpa en bil och ha ett kort med rejäl buffert.
Tack på förhand, hoppas på svar från er kunniga och insatta i ämnet.

Med så pass bra inkomst 0.1. Du kan dock bli nekad ändå då långivare inte är så sugen att låna ut till någon man nyss tagit en förlust på. Det är oroväckande att du resan nu planerar ny skuldsättning..

Planerar definitivt inte någon ny skuldsättning, Tänker bara leva efter min förmåga, och efter att ha varit utan egen bil i 10 år så ska det bli skönt att kunna köpa en bil, kanske tom kontant! Men vill ändå försöka förstå det här nya med scoring, kreditbetyg m m.
Eftersom jag varit i skuldträsket så länge är det inget jag ens tänkt på, det är först nu jag börjar tänka på hur livet blir efter allt är klart.
Ett helt normalt liv, att kunna byta elbolag, teckna telefonabonemang, byta bank och ha VALFRIHET, det är mitt nya liv.

Dom här, för mig, nya termerna, tänkte jag någon kunde förklara hur det fungerar med mina förutsättningar.

Med så pass bra inkomst 0.1. Du kan dock bli nekad ändå då långivare inte är så sugen att låna ut till någon man nyss tagit en förlust på. Det är oroväckande att du resan nu planerar ny skuldsättning..
Håller med efter att i fem år fårr hjälp med ekonomin i form av skuldsanering skuldrådgivare att tänka ut o ta nya lån direkt, med 600 000 i årslön borde du ju klara dig gott och väl på utan skulder??? Till och med köpa en bra begagnad bil kontant utan lån , helt otroligt alltså..

Nu hamnade mitt svar tyvärr i förra tråden, men svarar här igen. Jag tror inte du har genomgått en skuldsanering med allt vad det innebär.
Har inte tänkt ta nya lån eller krediter, väldigt vad det missuppfattas, vill bara veta vad de nya termerna scoring och kreditbetyg egentligen innebär?
Vill ha friheten att kunna byta till billigare elbolag, byta bank till en med trevlig personal, obs aldrig haft skuld till min bank, byta bostad och vara fri.

Verkar vara riktigt hett ämne att fråga om, det här med kreditvärdighet osv, när tom Lasseman, som jag bad om hjälp att fixa tråden , lägger den under rubriken:
Lån efter skuldsanering????? Trodde detta var ett seriöst hjälpforum, men blir lite tveksam när man hugger direkt negativt på en enkel fråga?

Tillägger, när jag skriver nya konton, då menar jag lönekonto, sparkonto osv.
Inte konton hos kreditbolag, låneinstitut och liknande, bäst att förtydliga så det inte missförstås;)

Håller med efter att i fem år fårr hjälp med ekonomin i form av skuldsanering skuldrådgivare att tänka ut o ta nya lån direkt, med 600 000 i årslön borde du ju klara dig gott och väl på utan skulder??? Till och med köpa en bra begagnad bil kontant utan lån , helt otroligt alltså..
Har inte fått hjälp av skuldrådgivare, skött hela ansökan och allt runt omkring helt själv, har haft gamla sortens skuldsanering där man betalar själv till alla fodringsägare, inga betalningsfria månader eller andra förmåner.
Jag tycker du verkar helt otrolig som missförstår vad det innebär med skuldsanering. om du varit med om det själv kanske du skulle ha en mer ödmjuk och förstående inställning.

Du bör ha väldigt bra scoring, enda problemet är väl att få lån/kreditkort på det ställen du hade skulder tidigare innan saneringen.

Jag kan ju tänka mig att jag är livstid avstängd från t.e.x santander och Norwegian efter min skuldsanering om den nu blir beviljad....

Tycker det är sjukt konstigt att INGEN kan svara på den enkla frågan.. ja sj genomgår en skuldsanering just nu.
Men självklart är man intresserad av att veta hur det ser ut för en med kreditvärdighet mm.. jag har aldrig kunnat ta några lån, abonnemang mm.. har haft skulder sen den dagen ja blev 18 år..

Ja är nu 35......
så kan någon svara på fråga om hur det brukar se ut. Utan nått jävla moralsnack!

Det är nog inga problem, då när anmärkningen försvinner

Dock kan de bli problem hos de aktörer du Haft lån hos kanske inte är sugna och låna ut, de har säkert spärrat eller lagt in en kommentar där men vet ej hur det fungerar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp