Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån efter kronofogden?

Hej!
Jag har förra månaden betalat hela min skuld till kronofogden.
Jag har gjort avbetalningsplan med olika inkasso bolag jag har skuld hos för att inte hamna hos kfm igen. Efter min skuld var betald gick jag från gick jag från 58% på uc score till 38%. Jag har ingen deklarerad inkomst från 2021 och min 2022 inkomst kommer inte visas förrän juni på uc och den ligger på 206 000. Tänker att jag kommer få bättre uc score när deklarationen visas..
Jag har väldigt hög månadskostnad (13000) på skulden till inkasso bolagen, kommer inte klara mer än nästa månad.
Jag behöver ta ett omstartslån/blacolån för att klara av detta, vilka alternativ finns för mig? Från juni då...
Kan tillägga att jag har ett misslyckat utmätningförsök från 2021 också.
4 betalningsanmärkningar, alla från 2021.

Kanske ska tillägga att jag jag behöver ett lån på 260 000 totalt..

Jag tror inte det går få något alls på de förutsättningarna

Jag tror inte du kommer att lyckas få något lån med de förutsättningarna. Jag är lite i samma situation, med den skillnaden att jag bara har en enda anmärkning i form av ett misslyckat utmätningsförsök från 2020. När jag gjorde mitt försök i juni förra året fick jag inga förslag. Jag tror således inte att du ska hoppas på att få några lån. Istället bör du kanske angripa problemet med att du har en ohållbar månadskostnad till inkassobolagen. Istället bör du ringa varenda en som du betalar till och försöka skapa en hållbar situation där du kan sänka dina månadskostnader till en situation som är hållbar över tid. Då, nästa år, när dina anmärkningar går ut kan du kanske ha chans att få det här lånet.

200 000 är ganska låg inkomst, jobbar du heltid? Vad kan du göra för att förbättra inkomsten.
Hur såg din kalkyl ut när du fixade avbetalningsplaner med de olika inkasso?

Du kommer inte att få något lån.

Hade nog varit bättre för dig att haft kvar skulden hos KF och kört på löneutmätning förutsatt att du inte har släkt/vänner som kan hjälpa dig? Tyvärr kommer du inte att få något lån

Jag tror inte det går få något alls på de förutsättningarna
Inte ens
200 000 är ganska låg inkomst, jobbar du heltid? Vad kan du göra för att förbättra inkomsten.
Hur såg din kalkyl ut när du fixade avbetalningsplaner med de olika inkasso?
Ja jag jobbar heltid.
200 000 är min deklarerade från 2022. Min faktiska årsinkomst är 307 000 kr.
Har överskott på 5700 i månaden enligt skuld och budget rådgivaren om man inte räknat med inkassoskulderna.

Som alla andra sagt. Det kommer tyvärr inte att gå. Du skulle behöva hålla betalningsplanen tills anmärkningarna är borta. Om ens det räcker.

Inte ens Nstart?
De lät ganska optimistiska när jag prata med dom..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp