Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån av arbetsgivare?

Jag har inte hört om många som fått lån så, några har fått det för att arbetsgivaren inte orkar administrera löneutmätning. Transportbranschen skulle jag gissa är lite överrepresenterade bland gäldenärerna jag ser för övrigt. Inte högst dock

Har hänt Några gånger på mitt företag, dock mycket lägre summor och i samband med löneutmätningspapper.
Har direktbetalts till fogden sen fastsummeavdrag på lönen, med förbehåll att hela summan ska in direkt vid vid uppsägning.

Det blir väl förmånsskatt om räntan är för låg också vad jag förstår.
Kan bli, anställda på bank har otroligt låg ränta men får skatta lite för det i stället.

Min Chef hade utmätning på lön och vår VD var trött på att företaget skulle pynta hans in utmätningen varje månad, så VD :n frågade: Hur mycket är kvar? Så löser vi det. Det var cirka 200k kvar så vårt företag pyntade in allt till fogden och min chef fick vara slav i något år till

Jag har fått lån av min arbetsgivare . Det va ränta på men otroligt låg ca 1% bara för att det inte ska bli en förmån . Nu är min chef duktig på regler m.m

Jag har fått lån av min arbetsgivare . Det va ränta på men otroligt låg ca 1% bara för att det inte ska bli en förmån . Nu är min chef duktig på regler m.m
Får man fråga hur mycket du lånade? Och hur återbetalning såg ut

Detta va ju några år sedan och min arbetsgivare ville ha bevis på dom inbetalningar jag gjorde för pengarna . Allt skulle ju gå till att samla ihop hela livet lite .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp