Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån 100 000

Hej, fick ett lån på 100 tusen via advisa och det lånet blev beviljat och signerat och stod att lånet skulle betalas ut indom 1-3 dagar.

men fick meddelande av det lånet att dom ville att jag skulle ringa innan dom kunde betala ut det.

nån som vet vad dom vill prata om och varför man ska ringa? Vad vill dom veta?

Dom vill väl kontrollera om saker stämmer

Eller om det är anvisa själv så vill dom nog sälja försäkringar.

Advisa är inte långivare. Som Lasseman säger vill de oftast bara sälja försäkring.

Om du har valt en lånegivare efter att ha fått erbjudande via Advisa och dom vill ringa upp är det oftast kontrollfrågor.

För någon vecka sedan t.ex ville min valda lånegivare bara kontrollera namn, telefonnummer, mail osv. I vissa fall kan det vara andra kontrollfrågor t.ex vad du ska göra med pengarna eller om det är något i din ansökan som sticker ut eller inte verkar stämma.

Jag har typ i hälften av mina lån fått samtal av både förmedlaren och banken där de vill sälja på mig försäkring, låneskydd. Ett par ggr har de velat ha lönespecar men tror inte jag signerat och sen efter fått någon sådan komplettering utan då har det endast varit försäkring de velat sälja och jag har tackat nej

Thorn ? Då vill de sälja nåt elektroniskt också. Dyra saker

Senast ändrad:
Det är kontrollfrågor som namn, email osv bara. Svara bara på dessa frågor sen är det klart :tummen:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp