Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låååång väntan...

Så skönt att få beviljad skuldsanering!!
Kan ju inte vara nån som överklagar nu då alla har godkänt betalplanen...

En fråga om årsinkomst.. blir ju lite nojig...
Har jobbat mycket övertid sista tiden då jag hade löneutmätning och även nu för att kunna lägga under lite pengar inför skuldsaneringen.

Om nån av fordringsägarna gör en kontroll så är nog min årsinkomst högre på denna deklaration än vad som var när jag sökte skuldsanering.
Men övertid kan jag inte jobba hela tiden så utan övertid så stämmer månadsinkomsten.
Tror ni att nån kan krångla när de ser att jag har en högre årsinkomst på deklarationen som kommer detta år?

Kan ju inte räkna med övertid för det kan jag inte styra själv utan tar pass när det dyker upp.

Kram!

Grattis hittills! Jag ringde KF angående liknande fråga fick svar att betydande ökning av betalningsförmåga går runt cirka 4000-5000 kronor i månaden. Så någon månad mer kan inte påverka...

Så skönt att få beviljad skuldsanering!!
Kan ju inte vara nån som överklagar nu då alla har godkänt betalplanen...

En fråga om årsinkomst.. blir ju lite nojig...
Har jobbat mycket övertid sista tiden då jag hade löneutmätning och även nu för att kunna lägga under lite pengar inför skuldsaneringen.

Om nån av fordringsägarna gör en kontroll så är nog min årsinkomst högre på denna deklaration än vad som var när jag sökte skuldsanering.
Men övertid kan jag inte jobba hela tiden så utan övertid så stämmer månadsinkomsten.
Tror ni att nån kan krångla när de ser att jag har en högre årsinkomst på deklarationen som kommer detta år?

Kan ju inte räkna med övertid för det kan jag inte styra själv utan tar pass när det dyker upp.

Kram!
Grattis!

Idag så tog intrium justitia en kreditupplysning på mig... har läst att en del fordringsägare gör det när man fått beviljad skuldsanering. Att de får göra det när man inte ansöker om kredit?

Idag så tog intrium justitia en kreditupplysning på mig... har läst att en del fordringsägare gör det när man fått beviljad skuldsanering. Att de får göra det när man inte ansöker om kredit?

Kolla kreditupplysningslagen. Tror man får ta även under pågående kreditförhållande. Dom vill nog hålla koll om din inkomst förändras så du borde betala mer.

Okej, gör dom det för att hålla koll på dig nu?

Har man en skuldsanering som pågår är väl kreditupplysningar som tas och kreditbetyget en av de saker man behöver oroa sig minst över tycker då jag :)

Ur borgenärernas perspektiv förstår jag, det finns ju en viss andel av de som får skuldsanering som får en betalningsplan som kanske inte riktigt är som den skulle vara, eller slapp betalningsplan, trots att man skulle haft en, och genom kreditupplysningar är det något dom snabbt kan kolla. Om en person fått sin betalplan satt till 1000 i månaden pga en viss inkomst och att man är ensamstående, men det efter 2 år in på skuldsaneringen visar sig vid krediupplysning att personen gick och gifte sig ett halvår in på skuldsaneringen med någon som har en fantastiskt bra lön, och dessutom har personen själv mer än fördubblat sin inkomst, så betalningsplanen kanske egentligen skulle vara 10000 i månaden. Då kommer dom med största säkerhet att begära att skuldsaneringen ska omprövas och en ny betalningsplan fastställas, och i samma veva också begära att betalningsplanen ska förlängas med 2 år för att kompensera för det man förlorat på att man inte fått ta del av den högre betalningen tidigare.
Det är inte omöjligt att man också begär att skuldsaneringen helt och hållet ska upphävas. Med exemplet ovan skulle jag bli väldigt förvånad om inte skuldsaneringen förlängs till 7 år och att betalningsplanen räknas om, om den inte hävs, det beror på hur stor skuldbördan var från början. Om man var skyldig en halv miljon och betalningsförmågan är på 10000 i månaden så är det nog lite tveksamt om man överhuvudtaget är kvalificerat insolvent, då vore skuldbördan inte större än att den kan betalas på kanske 7-8 år beroende på hur hög ränta det är på skulden, och då kan mycket väl skuldsaneringen hävas.

Omprövningar är inte jätteovanligt. 2015 avslutades drygt 7600 skuldsaneringsärenden (avslag och bifall och alla möjliga andra beslut) och knappt 2600 omprövningar avslutades, där blev det drygt 1100 ändringar i någon form och 181 saneringar upphävdes.
Så sett till statistik är det inte så vanligt att man blir av med saneringen, och jag skulle gissa på att de flesta hävningar beror på att folk inte betalat som dom skulle, så chansen att bli av med saneringen på sättet ovan är ju inte jättestort, men jag vet att det händer emellanåt, viktigt att meddela kfm om man får fantastiska löneförhöjningar eller gifter sig med någon krösus. :)

Ja helt rätt, upplysningen spelar ingen roll. Kan väll förstå att de vill kolla.

Min årsinkomst kommer öka med ca 25000 från 2015 års inkomst. Gjort en del övertid. Så inga större summor

För mej så får de ta så många kreditupplysningar de vill, jag struntar helt i min UC-score numera, ska aldrig låna en krona mer, bara bli av med mina skulder :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp