Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lättast,behöver 100 000 kr ?

Jag blev nekad direkt på hemsidan, har UC 4.2, 350000 inkomst, 250000 i blancolån och sökte 100000 kr för att betala av ett lån med högre ränta. Blev nekad direkt, riktigt jävla skämt...

Ska bli kul och se vilken uc score jag får nästa uppdate har 11,1 nu och denna vecka har 7 stycken FF försvunnit! har 12 ff kvar som försvinner inom ett halv år

Hej,
Norreborre:

Har lån hos Balanzia. De skickade inte hem något - allt sköttes över nätet. Betalning sker via autogiro. Signerade låneansökan med bankID. Låneavtal och dyl finns som dokument på "ens" sida. Mig veterligen - kontaktades inte arbetsgivare.

Med vänlig hälsning,
Radiohuvud

Var allt online? Dvs inga samtal, papper hem osv?

Ni som har fått lånet via Balanzia...
Har ni fått hela lånet utbetald om ni har sökt samlingslånet....eller dem betalade andra lån åt er?!
Hur långt tid tog den innan ni fick pengarna på konto?

Ni som har fått lånet via Balanzia...
Har ni fått hela lånet utbetald om ni har sökt samlingslånet....eller dem betalade andra lån åt er?!
Hur långt tid tog den innan ni fick pengarna på konto?
Är det nån som kan svara på mina frågor?...Tack

Vilken är den högsta UC score som någon fått godkänt med hos Balanzia? Alternativt vad tror ni man behöver ha för score för att få godkänt?

Vilken är den högsta UC score som någon fått godkänt med hos Balanzia? Alternativt vad tror ni man behöver ha för score för att få godkänt?

Till mig har de sagt att man bör ha en UC-score som är under 15%.

För min del så fick jag lånat 130000 kr till 12,75% ränta.

Mina förutsättningar var:

Årsinkomst: 449000 kr
Betalningsanmärkningar: 2 st från 20151008
Underskott av kapital: 30000 kr
UC-score: 7,4%

Jag mailade först och beskrev mina förutsättning, mitt kreditbetyg och vilken summa jag behövde låna. De sa att förutsättningarna såg bra ut, och bad mig skicka in en ansökan.
En timme senare så var lånet beviljat. Cashen betalades ut dagen efter.

Mitt omdöme om Balanzia än så länge är enbart positiva. Svarar snabbt på mail, och snabba med att betala ut lånet.

Av vad jag läst här inne så verkar många låna av Bank Norwegian till räntor på upp mot 15-20%. Balanzia är borde ju vara ett minst lika bra alternetiv som dem.

Senast ändrad:
Jag gjorde samma sak som Ralle...mailade till dem min UC och dem svarade att det ser bra ut och kan skicka in en ansökan.
Godkänt efter några timmar och utbetalningen den tredje dagen efter ansökan.Lån belopp 100 tusen,ränta 11.75%!!!
anmärkningar 8 st
inkomst 345
underskott 7
blanco 50 tusen
uc-score 6.6%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp