Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Läs och häpna: Intrum + Kfm

Några av er kanske kommer ihåg att jag skrivit här nåra gånger att av alla INkasso jag haft och har med att göra (och det är många) så är Intrum det enda bolaget som inte skickar ut påminnelse! I förrgår när jag ringde dem då de skickat en skuld till Kfm och jag inte hade fått deras brev utan fick föreläggandet och frågade dem om varför de inte skickar ut en påminnelse för då minimeras risken att det går vidare så svarade damen i luren att de inte har någon skyldighet att skicka ut påminnelse. Och jag sa till henne att då stämmer inte det upplästa meddelandet man hör när man ringer dit att "Vi vi hjälpa dig att lösa dina skulder." Hon trodde självklart att jag ljög om att jag inte fått fakturan (det hörde jag på hennes tonfall) men det gjorde jag inte! Och jag sa att jag inte kan vara den enda vars brev slarvas bort i posthanteringen och att de borde börja med påminnelse.... hur som helst tänkte jag på mitt samtal med Intrum när jag läste det här idag. Att de tjänar 380 kr per ärende de skickar till Kfm sa hon inget om. Dubbelmoral!

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/tiotusentals-fler-svenskar-skickades-till-kronofogden

Jag har nu mejlat reportern om det jag skrev ovan.

Så här svarar Intrum ang Ug reportage:

http://www.mynewsdesk.com/se/intrum...ppdrag-gransknings-program-30-januari-2830265

Observera särskilt det här stycket:
"Enskilda individer som får ett krav som denne inte kan betala kan när som helst höra av sig till oss och be om en avbetalningsplan, och därmed få möjlighet att betala av räkningen i en takt som passar henne eller honom. Vi arbetar löpande för att förbättra våra processer, för att med hög säkerhet kunna avgöra att ansökan om betalningsföreläggande enbart sker i de fall den enskilda individen har betalningsförmåga. Vår ambition är alltid att hantera alla ärenden där betalningsförmåga saknas inom ramen för vår efterbevakning. Där hanteras en enskild individs samtliga ärenden i en och samma process för att hålla nere avgifter och ränta. I efterbevakningsprocessen tas proaktiva kontakter med individen för att löpande ge denne nya chanser att betala de ärenden som finns hos oss."

Några av er kanske kommer ihåg att jag skrivit här nåra gånger att av alla INkasso jag haft och har med att göra (och det är många) så är Intrum det enda bolaget som inte skickar ut påminnelse! I förrgår när jag ringde dem då de skickat en skuld till Kfm och jag inte hade fått deras brev utan fick föreläggandet och frågade dem om varför de inte skickar ut en påminnelse för då minimeras risken att det går vidare så svarade damen i luren att de inte har någon skyldighet att skicka ut påminnelse. Och jag sa till henne att då stämmer inte det upplästa meddelandet man hör när man ringer dit att "Vi vi hjälpa dig att lösa dina skulder." Hon trodde självklart att jag ljög om att jag inte fått fakturan (det hörde jag på hennes tonfall) men det gjorde jag inte! Och jag sa att jag inte kan vara den enda vars brev slarvas bort i posthanteringen och att de borde börja med påminnelse.... hur som helst tänkte jag på mitt samtal med Intrum när jag läste det här idag. Att de tjänar 380 kr per ärende de skickar till Kfm sa hon inget om. Dubbelmoral!
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/tiotusentals-fler-svenskar-skickades-till-kronofogden
Svea Inkasso är tyvärr lika usla. Ingen påminnelse.
Sen finns det andra inkassobolag som Lindorff (nytt namn nu som jag inte kommer på) som tycker det är lämpligt att jobba med inkassokrav och använda Citymail, som bara delar ut post var tredje dag. Bedrövligt.

Det sjukaste är att dom inte svarar på mail heller man ställer via sin inloggningssida och ringer man dom är det alltid kö.

Varje gång ett inkassoärende betalas direkt av personen som är skyldig pengar, går nämligen Intrum med förlust. Däremot tjänar Intrum pengar om de skickar ärendet till Kronofogden. Då kan de, utöver skulden, lägga på ytterligare 380 kronor i avgift.
DETTA STOD ÄVEN I GRANSKNINGEN!!

Varje gång ett inkassoärende betalas direkt av personen som är skyldig pengar, går nämligen Intrum med förlust. Däremot tjänar Intrum pengar om de skickar ärendet till Kronofogden. Då kan de, utöver skulden, lägga på ytterligare 380 kronor i avgift.
DETTA STOD ÄVEN I GRANSKNINGEN!!
Ja det stämmer. Det är väl därför som de inte vill skicka ut påminnelser. De tjänar mer att det går till Kfm än att du betalar.

Uppdragsgranskning sänder sitt program ikväll! Så kolla på det ni som vill!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp