Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lämnar allt

Hej! Ny här men har läst ganska mycket förut och sett folk lägga ut bra information!
Lång historia kort! Så skulle jag behöva hjälpa har idag runt 2.2 mille i privatlån och runt 1,4 i bolån, har under ganska många år betalat mina skulder och nu när jag inte längre orkar betala för det inte går runt med att betala 70-80 tusen i bara räkningar varje månad så tänkte jag lämna allt. Vad bör jag tänka på är gift har 2 barn och jag vet att jag kommer hamna i knasiga sits men jag kan inte betala längre. Kommer min fru drabbas som inte vet något om mina skulder? Hur ska jag göra sälja lägenheten eller kan någon snälla bara förklara för mig hur det brukar gå till så jag kan förstå mig på vad som händer. Har nu inte betalat något på 3 månader och börja få inkasso och kronofogden delgivningar?? Hade varit tacksam om någon kan förklara.

Hej! Ny här men har läst ganska mycket förut och sett folk lägga ut bra information!
Lång historia kort! Så skulle jag behöva hjälpa har idag runt 2.2 mille i privatlån och runt 1,4 i bolån, har under ganska många år betalat mina skulder och nu när jag inte längre orkar betala för det inte går runt med att betala 70-80 tusen i bara räkningar varje månad så tänkte jag lämna allt. Vad bör jag tänka på är gift har 2 barn och jag vet att jag kommer hamna i knasiga sits men jag kan inte betala längre. Kommer min fru drabbas som inte vet något om mina skulder? Hur ska jag göra sälja lägenheten eller kan någon snälla bara förklara för mig hur det brukar gå till så jag kan förstå mig på vad som händer. Har nu inte betalat något på 3 månader och börja få inkasso och kronofogden delgivningar?? Hade varit tacksam om någon kan förklara.
Står du själv på bolånet eller med frun?
Har svårt att se att din fru inte kommer att drabbas så ta mod till dig och berätta innan hon får veta det via andra vägar.

Jag står själv på bolånet och jag ska berätta men för att skydda henne hur ska jag
Står du själv på bolånet eller med frun?
Har svårt att se att din fru inte kommer att drabbas så ta mod till dig och berätta innan hon får veta det via andra vägar.
jag står själv på bolånet men min fråga vad mer hur ska jag skydda henne ifrån att drabbas av mina skulder? Jag kommer berätta för henne i dagarna om vad som händer

Vad menar du med att lämna allt?

Ja, du får väl berätta för henne och lämna allt till KFM. Det största problemet blir att du kommer att vara tvungen att sälja din lägenhet på sikt och då måste ni / hon flytta. Annars dina skulder är dina

Ja, du får väl berätta för henne och lämna allt till KFM. Det största problemet blir att du kommer att vara tvungen att sälja din lägenhet på sikt och då måste ni / hon flytta. Annars dina skulder är dina
Inte säkert att bostaden måste säljas. Finns det inget eller väldigt litet övervärde så behöver den inte säljas.

Känns inte som att du har ngt annat alternativ med så stora skulder än att släppa allt. Löneutmätning först och på sikt söka skuldsanering. Du kan ju söka skuldsanering direkt men då du inte skrivit så mkt om hur skulderna har uppstått och hur gamla lånen är är det svårt att veta om du uppfyller kraven redan nu.

Jag ska berätta för henne men asså blir det enklare om jag skiljer mig och bor sambo ihop? Då vi har barn tillsammans och jag vill undvika att hon ska hamna eller få problem av kronofogden…… kan det bli så att man utmäter hennes lön också eller hur funkar det?

Känns inte som att du har ngt annat alternativ med så stora skulder än att släppa allt. Löneutmätning först och på sikt söka skuldsanering. Du kan ju söka skuldsanering direkt men då du inte skrivit så mkt om hur skulderna har uppstått och hur gamla lånen är är det svårt att veta om du uppfyller kraven redan nu.
Okej så det brukar vara så att man kör en löneutmätningen sen skuldsanering. Skulderna är ganska många år gamla började från 2017-2018 tills nu men jag har betalat regelbundet och aldrig varit sen. Kommer kronofogden att knacka på hos mig och ta mina saker eller våra saker? Jag vill bara kunna förstå men de senaste månader har jag inte betalat något alls…..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp