Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lägre UC-risk vid vissa förfrågningar.

Nån som har koll på varför vissa av mina UC- förfrågningar har ett helt annat betyg? Jag är helt införstådd med microupplysning osv men inte helt säker om det verkligen är sådana. De två senaste är från Northmill och Nystart Finans. Då visar risken 29% respektive 13%. Jag har egentligen 54%. Så vitt jag vet tar väl iaf Nystart full UC? Oavsett syntes inte mina missbrukade krediter där. Finns det andra aktörer som fungerar såhär?

Micro UC och Full UC är väldigt förenklat att micro uc inte syns, full uc gör det. Men det finns massvis med olika sorters förfrågningar.

Allt från blocket förfrågan på bostad och elavtal som inte påverkar betyget märkvärt till inkassoförfrågningar som är horribla med en uppsjö av varianter där emellan.

Micro UC och Full UC är väldigt förenklat att micro uc inte syns, full uc gör det. Men det finns massvis med olika sorters förfrågningar.

Allt från blocket förfrågan på bostad och elavtal som inte påverkar betyget märkvärt till inkassoförfrågningar som är horribla med en uppsjö av varianter där emellan.
Jo alltså jag fattar. Men som Nystart. Gå från 54% till 13%. De kollar väl verkligen anmärkningar. Men det fanns inga.

Är väl bara de att de har olika riktlinjer de följer när de gör automatiska bedömningen och att det är därför det blir olika för olika långivare. Har också märkt att t.ex. Thorn tyckte att jag hade 20% medans Betalkoll tyckte att jag hade 42%, lite märkligt men verkar ganska vanligt att de ger olika betyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp