Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lägenhet och skulder

Jag undrar hur ser möjligheterna ut för studentboende om man har skulder och betalningsanmärkningar.
Jag ska börja studera i Uppsala i 4/5 år och då behöver jag ju en bostad där.
För nuvarande har jag förstahandskontrakt lägenhet som jag tänker säga upp.
Jag har alltid sköt hyran och alla andra faktorer. Mina skulder är bara lön från olika bank. Jag vet ju att det är nästan omöjligt att få lägenhet med anmärkning i vanliga fall men är det inte någon skillnad på student lägenhet?

Jag undrar hur ser möjligheterna ut för studentboende om man har skulder och betalningsanmärkningar.
Jag ska börja studera i Uppsala i 4/5 år och då behöver jag ju en bostad där.
För nuvarande har jag förstahandskontrakt lägenhet som jag tänker säga upp.
Jag har alltid sköt hyran och alla andra faktorer. Mina skulder är bara lön från olika bank. Jag vet ju att det är nästan omöjligt att få lägenhet med anmärkning i vanliga fall men är det inte någon skillnad på student lägenhet?

Jag hade ju nog talat med din nuvarande hyresvärd. Har du skött dina hyror exemplariskt så kan din hyresvärd kanske kontakta ngn i Uppsala som vedebörande känner (världen är inte så stor i fastighetsbranchen som många tror) Går din "gamla" värld i god för dig så kan det vara en god hjälp, alterntivet är ju en borgensman som kan hjälpa till.

Personligen så tror jag att det kan vara svårt att få kontrakt i en så studenttät stad som Uppsala med anmärkningar och utan kontakter :(

Jag hade ju nog talat med din nuvarande hyresvärd. Har du skött dina hyror exemplariskt så kan din hyresvärd kanske kontakta ngn i Uppsala som vedebörande känner (världen är inte så stor i fastighetsbranchen som många tror) Går din "gamla" värld i god för dig så kan det vara en god hjälp, alterntivet är ju en borgensman som kan hjälpa till.

Personligen så tror jag att det kan vara svårt att få kontrakt i en så studenttät stad som Uppsala med anmärkningar och utan kontakter :(
Jag har bra relation med nuvarande hyresvärden så dem skulle absolut kunna gå i god för mig.
Dessutom borgensman är inga problem heller.
Jag skulle t.o.m kunna betala 3 månadshyror i förskott.
Frågan är hur tillmötesgående är de uppe i Uppsala?
Som du säger efterfrågan är hög och varför skulle de ens bry sig om en som har sämre förutsättningar.
Många hyresvärdar har ju som policy att inte godta hyresgäster som har betalningsanmärkningar oavsett vad.

Ja det förstod jag. Men mer specifikt. En missbrukad kredit ser inte hyresvärdar på UC tex. Men fattade att du hade andra nu med utmätningen. Den är tuff.

Men funkar inte andrahand då?

Ja det förstod jag. Men mer specifikt. En missbrukad kredit ser inte hyresvärdar på UC tex. Men fattade att du hade andra nu med utmätningen. Den är tuff.

Men funkar inte andrahand då?
Jodå. Men det känns ju tryggare med första hand. Sen vad jag har sett på blocket för andra hands lägenheter eller rum så även dem kräver att man inte har betalningsanmärkningar

Tufft. Jag hoppas verkligen att Du har sökt hjälp för Ditt spelberoende för den summan Du har i skuld skapar Du inte utan beroende.
Ja jag hade beroende redan när jag var 18 år. Sökte hjälp för det när jag var 21 och var spelfri tills jag var 24. Under de tre år hade jag lyckats betala alla skulder och dessutom byggt en karriär och stabil ekonomi. Och så hamnade jag i spelberoendet igen och under 1 enda sommar hade jag skaffat mig de skulder jag nu har.
Jag har nu varit spelfri i över 1 år och den här gången förhoppningsvis har jag lärt mig läxan

Istället för att säga upp lägenheten kan du väl försöka byta den mot en lägenhet i Uppsala? Kolla lägenhetsbyte.se

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp