Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lägenhet, el abonnemang med betalningsanmärkning

Hej!
Jag kommer flytta till en lägenhet i sep.
där måste jag stå för elen själv, där jag bor nu så ingick allt!
nu har jag fått väldigt många betanmärkningar då jag släppte allt! Och även för skuldsaneringen!
jag undrar lite vilka elbolag är ok med anmärkning? Och har jämnfört på elskling.se och då får jag t.ex 609kr i mån ( fast) ska man ta rörlig, fast eller mix ! Helt lost i detta!
Någon som kan hjälp mig lite i detta?
även tips om snabbt mobilbredband som inte kostar för mkt som är ok med anmärkning

Du har en elnätsleverantör, som har elhandel också, kolla om det verkligen är värt att ha någon annan elhandel, det räcker ofta med att den andra ska ha aviavgift på 25 spänn för att det inte ska vara lönt att byta när man har lägenhet

Ok’ det är eon som man inte kan ändra sa hyresvärden och dom köper just nu från Skellefteå kraft så kunde jag välja eget sen sa hon till mig. Så de bästa är att kolla med eon då?

När jag flyttade så fick jag förskottsbetala 2500 till eon eftersom jag hade skuldsanering… fick avslag från 3 billigaste alternativen på elskling, så har fortfarande kvar eon…

Ok’ det är eon som man inte kan ändra sa hyresvärden och dom köper just nu från Skellefteå kraft så kunde jag välja eget sen sa hon till mig. Så de bästa är att kolla med eon då?
Du kommer inte ifrånnatt du kommer ha elnätet från eon i alla fall. Du får kolla med vilka som helst men det är inte många kronor i månaden att tjäna

När jag flyttade så fick jag förskottsbetala 2500 till eon eftersom jag hade skuldsanering… fick avslag från 3 billigaste alternativen på elskling, så har fortfarande kvar eon…
Ok! Kan förstå dom med förskotts betalning men 2500 är ju lite väl, gärna en 1000 lapp mindre. :rolleyes:

Du har en elnätsleverantör, som har elhandel också, kolla om det verkligen är värt att ha någon annan elhandel, det räcker ofta med att den andra ska ha aviavgift på 25 spänn för att det inte ska vara lönt att byta när man har lägenhet
Kan skilja mycket beroende på vilket offentligt elnätsföretag.
I min stad så skiljer elhandelskostnaden från offentlig till privat nästan 200%, just för de inte vill ha elhandel (något de även sa när jag flyttade in, och rekommenderade privat istället).

Vad e det för trams att elbolag ska börjat ta kreditupplysningar. Bara stäng av strömmen om kunden inte betalar sina räkningar som gamla goda tiden.

blev förvånad när jag nyligen flyttade och såg att EON tagit en uc. Helt löjligt! Snart ska man inte få kunna handla mat på Ica utan att det ska tas en uc.

Kan skilja mycket beroende på vilket offentligt elnätsföretag.
I min stad så skiljer elhandelskostnaden från offentlig till privat nästan 200%, just för de inte vill ha elhandel (något de även sa när jag flyttade in, och rekommenderade privat istället).
Offentlig? Det är väl inga myndigheter som sysslar med det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp