Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lägenhet, är svårt att få lån om man redanhar 600 000 kr ilån

Jag undrar om det är svårt att få lån till en lägenhet även om man har 600 000 redan i lån.
Jag har 350 i årsinkomst ingen anmärkning.
Kan få ihop en kontant insats.

Är det enklare när det finns en lägenhet som säkerhet för banken?
Har svårt att få "vanligt" lån

Många banker säger stop om du har blancolån som överstiger 500 000 t.e.x SBAB

Så om jag har ca 200-250 000 i blanco och söker lägenhet med min sambo. Hon har kontantinsatsen o jag med delvis. Kommer det sätta stopp med gemensamt lån eller kommer banken att skratta åt min ekonomi?

Säg att jag har 370 000 inårsinkomst och hon 350 000?

Så om jag har ca 200-250 000 i blanco och söker lägenhet med min sambo. Hon har kontantinsatsen o jag med delvis. Kommer det sätta stopp med gemensamt lån eller kommer banken att skratta åt min ekonomi?

Säg att jag har 370 000 inårsinkomst och hon 350 000?

har du "bara" 200-25000 i blanco, så är det nog inga problem, beror ju på hur dyr lgh/hus du ska köpa och hur mycket lånen kostar dig i månaden.

har du "bara" 200-25000 i blanco, så är det nog inga problem, beror ju på hur dyr lgh/hus du ska köpa och hur mycket lånen kostar dig i månaden.

Min sambo har bostadsrätt och har inga lån på den. Hon betalar till sin pappa så hon lär väl gå några 100 000 i vinst där!

Jag har 250 000 i blanco +25 000 utanför. Har just nu ca 40 000 sparat på fonder/banken

Så banken kommer inte kolla snett på mig då?

Min sambo har bostadsrätt och har inga lån på den. Hon betalar till sin pappa så hon lär väl gå några 100 000 i vinst där!

Jag har 250 000 i blanco +25 000 utanför. Har just nu ca 40 000 sparat på fonder/banken

Så banken kommer inte kolla snett på mig då?

Det tror inte jag. De kommer titta på er samlade inkomst kontra era samlade utgifter. Amorteringskrav och höjd för ränteökningar ingår. Sen kommer olika banker erbjuda olika bra ränta, se till att jämföra ordentligt innan UC tas. Om jag skulle gissa så skulle jag säga att ni kommer beviljas lånelöfte på ca 3 miljoner. Har ni anmärkningar? Övertrasserat kontokort el dyl?

Det tror inte jag. De kommer titta på er samlade inkomst kontra era samlade utgifter. Amorteringskrav och höjd för ränteökningar ingår. Sen kommer olika banker erbjuda olika bra ränta, se till att jämföra ordentligt innan UC tas. Om jag skulle gissa så skulle jag säga att ni kommer beviljas lånelöfte på ca 3 miljoner. Har ni anmärkningar? Övertrasserat kontokort el dyl?

Har inga anmärkningar och hon är helt utan lån. När hon säljer sin lägenhet säg ca 800 000 kr så har hon inga lån att betala som syns. Hon har lägenheten på en privat skuld.

Så är bara jag som har höga blanco. Kanske har under 200 000 i blanco om 2 år

Storleken på ett lånelöfte beror också på var lägenheten ligger. I en småstad kan det vara svårare att få ett så pass högt belopp som ovanstående.

I övrigt går banken efter sina kalkyler. Uppfyller man kraven får man lån. Dina blancolån kommer antagligen inte spela in här, men det kan vara bra att vara beredd på att svara på frågan hur det kommer sig att du har dem. De flesta banker har en onlinekalkyl där man kan testa sina förutsättningar, tex https://seb.se/privat/lana/bolan-och-rantor/lanelofte-och-guide/hur-mycket-far-jag-lana

Storleken på ett lånelöfte beror också på var lägenheten ligger. I en småstad kan det vara svårare att få ett så pass högt belopp som ovanstående.

I övrigt går banken efter sina kalkyler. Uppfyller man kraven får man lån. Dina blancolån kommer antagligen inte spela in här, men det kan vara bra att vara beredd på att svara på frågan hur det kommer sig att du har dem. De flesta banker har en onlinekalkyl där man kan testa sina förutsättningar, tex https://seb.se/privat/lana/bolan-och-rantor/lanelofte-och-guide/hur-mycket-far-jag-lana

Helt rätt, jag utgick ifrån Storstockholm.

Man kan räkna på alla bankers sidor, sbab är generösast.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp