Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kvarskatt panik!

Har kvarskatt att betala som jag inte lyckats få in 14 november. Förstått att Skatteverket skickar ut ett krav som ska vara betald i slutet av december. Det kan jag nog klara av tänkte jag. Förfallodatum enligt de är 27 december och man får ju lön 23 december. Det innebär att det inte alls är säkert att pengarna hinner bokföras den 27 då det är helgdagar emellan! Och den 28 går den till Kronofogden = anmärkning. Hjälp, panik, vad ska jag göra?! Har ingen att låna pengar av. Jag orkar inte mer alltså.

Om man betalar innan kl 10 kommer det in samma dag har jag för mig. Då borde det väl hinna bokföras den 27:e eller iallafall den 28:e. Då hinner de kanske inte skicka det till kfm. Jag håller iallafall tummarna och hoppas verkligen att det löser sig för dig <3

Fast fy fan. Det är ju på håret och en risk. Jag får magsår. Vem fan orkar leva med sån här press!

Maila kopia på betalningen till Skatteverket så bör det ordna sig. Ta bara en printscreen. Se till att du får kvitto från Skatteverket på att de tagit emot mailet bara.

Weroo83 har helt rätt. Men kolla med din bank exakt vilken tidpunkt som gäller. Men runt 9-10 tiden är absolut vanligast för att pengarna ska finnas på mottagarens konto samma dag. Så pengarna ska vara bokförda på kontot itid.
Men är skatteverket verkligen så snabba numera att de skickar till kfm dagen efter? På "yngre stenåldern" tog det åtminstånde ett par veckor.

De sa att det inte är säkert att de hinner gå igenom alla mail efter helgerna innan den 28:e.
De verkar vara betydligt snabbare nu tyvärr.

Vilken skillnad på staten och staten. CSN var hur lätta som helst att resonera och diskutera med. Skatteverket gav två olika svar. Har nu även mailat men vågar inte lita på de.

Luuuugn, de läser inte av skattekontot förrän 2-3 januari någonting. De tar höjd för att så många som möjligt skall kunna betala med decemberlönen.
Skulle det ändå skita sig för dig och det är första gången kan du begära sekretess. Dvs att den inte syns.

Glad nu

Hoppas det. Vet att en blir det sekretess på men vill inte ha ens det just nu. Den första tomten jag pratade var så otroligt otrevlig och halvt hånade, typ du har ju haft fleeera månader på dig så skyll dig själv. 27 läser vi av. Punkt slut. Herregud vilken stjärna.

Hur stor är restskatten? Är den under 2.000 kr så skickas den inte till KFM. Jag har Nordea som bank och det fungerar så att man kan senast lägga in en betalning kl 9.30 så når den betalningsmottagaren samma dag. Beloppet dras kl 10 från kontot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp