Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kvarskatt på 1280 kronor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är inte helt lätt att sälja av ISK för sina barn. Även om det är en giltlig anledning, så kräver det samtal och/eller besök på kontor för att lösa.
Här krävs det dessutom att båda vårdnadstagarna också gör det varje gång / varje förändring. På nordea.

Oj vilken bra förebild att låta barnen ha underskott på skattekonto. Ska inte de lära sig skillnad på rätt och fel med?Eller gäller det bara om föräldern jobbar på kfm som de kan göra så...för helt säkert kan inte alla ha det så.

Härlig bitterhet, sånt blir man nästan lite glad av ibland.
Det brukar lösa sig, det är någon fond/aktie som avvecklats och sålts, och nåt år kommer nån annan fond och gör något, låg ett par hundra kr plus på skattekontot några år innan det. Kommer nog någon annan fond eller aktiehändelse och justerar det där underskottet inom kort.

Jag har ingen aning om rapportering till kronofogden osv som tråden ju egentligen handlar om så kanske dum fråga; men varför inte bara swisha in summan på deras skattekonto så det är ur världen när de ändå är så lite det rör sig om:)?

Jag är hyfsat säker på att du inte kan swisha in på barnens skattekonton..

Här krävs det dessutom att båda vårdnadstagarna också gör det varje gång / varje förändring. På nordea.
Det kan man dock ändra (inte för att jag rekommenderar det).

Jag är hyfsat säker på att du inte kan swisha in på barnens skattekonton..
Borde inte vara någon skillnad på att swisha till ditt egna. Det är ju bara frågan om vad det är för OCR.

Borde inte vara någon skillnad på att swisha till ditt egna. Det är ju bara frågan om vad det är för OCR.

Exakt, vad jag vet kan man bara hitta en länk för swish på sin egen "mina sidor" och där kommer man inte åt barnens..

Exakt, vad jag vet kan man bara hitta en länk för swish på sin egen "mina sidor" och där kommer man inte åt barnens..
Kikade nu och det verkar vara så. Man fyller i summa och telefonnummer så jag antar att resten av informationen bäddas in. Men om barnen själva har swish och bank-id (beroende på hur gamla de är) går det ju enkelt att fixa.

Finns annars all nödvändig information som behövs för att göra en enkel banköverföring om man är inloggad på skattekontot. Om det går att logga in på deras skattekonton alltså, antar att det inte är så enkelt då.

Men det verkar ju inte vara hela världen om det skvimpar några hundralappar upp och ner heller.

Nej, man får ju betala ränta för det också så det kompenseras..

Kanske dags att stänga ner tråden...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp