Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kvarskatt på 1280 kronor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det går inte till kronofogden direkt

Jag har i alla fall haft under 2000 liggandes under 1 års tid

Det stämmer fint. Under 2000 krävs manuell restföring och det är otroligt sällsynt och kräver rätt mycket speciella omständigheter, inte bara att man fått lite kvarskatt. Jag tror jag sett det en gång på närmare 10 år.
Ett av barnen har underskott på sitt skattekonto med typ 1200 kr, haft så ett par år och det får fortsätta så.

Det stämmer fint. Under 2000 krävs manuell restföring och det är otroligt sällsynt och kräver rätt mycket speciella omständigheter, inte bara att man fått lite kvarskatt. Jag tror jag sett det en gång på närmare 10 år.
Ett av barnen har underskott på sitt skattekonto med typ 1200 kr, haft så ett par år och det får fortsätta så.
Oj vilken bra förebild att låta barnen ha underskott på skattekonto.Ska inte de lära sig skillnad på rätt och fel med?Eller gäller det bara om föräldern jobbar på kfm som de kan göra så...för helt säkert kan inte alla ha det så.

Oj vilken bra förebild att låta barnen ha underskott på skattekonto.Ska inte de lära sig skillnad på rätt och fel med?Eller gäller det bara om föräldern jobbar på kfm som de kan göra så...för helt säkert kan inte alla ha det så.
Kastar du inte rejält med sten i glashus...?

Kastar du inte rejält med sten i glashus...?
Faktiskt inte.Skulle avråda barn från att ha underskott där.Om det står på noll är det bättre än ett underskott.Har dock sett så mycket svar på inlägg här på sidan där "kfm" säger till att ompröva mm men själva ser de ju ut att göra vad fan de vill.Jag har lärt mig av mina misstag i livet och lär barnen att inte göra samma men de måste också lära sig av sina egna misstag.Dock skulle jag själv aldrig varken se till att de har underskott på skattekonto eller uppmana dom till att låta det vara ett underskott.Det gynnar dom inte i längden.Så jag undrar vem som kastar sten i glashus?Inte jag i alla fall.

Tänkte precis fråga om detta.

Mina barn har ISK-sparande.

Måste jag göra någonting speciellt? Dom har skuld på 100-200 kronor / barn hos Skatteverket. Får brev om det hela tiden.

Eller är det inget som behöver betalas?

Måste jag göra någonting speciellt? Dom har skuld på 100-200 kronor / barn hos Skatteverket. Får brev om det hela tiden.

Säkrare att fråga Skatteverket direkt om det.Det kommer ju brev av en anledning.

Jag betalar mina barns restskatt. Egentligen borde jag gå till banken och sälja av lite innehav för att täcka upp. Men det pallar jag inte. Handlar om ca 100kr om året haha

Det behöver betalas när det blir mer än 2000

Jag har ingen aning om rapportering till kronofogden osv som tråden ju egentligen handlar om så kanske dum fråga; men varför inte bara swisha in summan på deras skattekonto så det är ur världen när de ändå är så lite det rör sig om:)?

Jag har ingen aning om rapportering till kronofogden osv som tråden ju egentligen handlar om så kanske dum fråga; men varför inte bara swisha in summan på deras skattekonto så det är ur världen när de ändå är så lite det rör sig om:)?
Det är inte helt lätt att sälja av ISK för sina barn. Även om det är en giltlig anledning, så kräver det samtal och/eller besök på kontor för att lösa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp