Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kvällens Uppdrag Granskning...

Min erfarenhet är att Intrum är bland dom värsta och dyraste inkassobolagen. Jag gillar dom inte alls.

Nu kanske jag är ute och cyklar men var det inte dom som sa "Den bästa kunden är den som inte betalar".
Men det blir väl som med allt annat. Det knorras lite några dagar sen faller det bort. Förra året så ökade inkassokrav för trängselavgifter med det tredubbla (har jag för mig) för att folk uppmanades av Skattemyndigheten att skaffa Kivra för att få ut skatteåterbäringen så smidigt som möjligt. Vad man inte informerade om var att trängselskatter automatiskt skickades till Kivra brevlådan. Många missade detta och 24 kronor blev 524 kronor. Ville man överklaga detta så skulle man vända sig till.............Skattemyndigheten.

Nu kanske jag är ute och cyklar men var det inte dom som sa "Den bästa kunden är den som inte betalar".
Men det blir väl som med allt annat. Det knorras lite några dagar sen faller det bort. Förra året så ökade inkassokrav för trängselavgifter med det tredubbla (har jag för mig) för att folk uppmanades av Skattemyndigheten att skaffa Kivra för att få ut skatteåterbäringen så smidigt som möjligt. Vad man inte informerade om var att trängselskatter automatiskt skickades till Kivra brevlådan. Många missade detta och 24 kronor blev 524 kronor. Ville man överklaga detta så skulle man vända sig till.............Skattemyndigheten.

Det var Klarna som sa det!

Såg inte ditt inlägg, skrev om samma! För jävligt!!

Ser på programmet nu, blir så irriterad på Intrum och att kommunerna har så dålig koll på avtalet man valt. Samtidigt undrar journalisten varför en person utan betalningsförmåga får ett föreläggande och ställer då kritiska frågor om detta till en kommuns ekonomiansvarig, och då undrar jag lite vilken värld han lever i. Så det är väl för väldigt många, bla i detta forum. Det är ju Intrum som ska ha skit som tjänar pengar på missade räkningar.

På trängselavgifterna är det inga inkassoavgifter alls?

Jag såg också programmet, det är den reportern som jag mejlade igår.

Jag är en av dem som har fått inkassoavgiften 180 kr skickat till Kfm av Intrum. Dessutom två inkassoavgifter å 180 kr för en och samma räkning.
Efter gårdagens reportage så hoppas jag att det går åt skogen för Intrum. Finns andra bättre och humanare inkassobolag.

Min erfarenhet är att Intrum är bland dom värsta och dyraste inkassobolagen. Jag gillar dom inte alls.

Intrum är det bästa bolaget jag har haft kontakt med har ett lån på ca 240 000 som gått till dem, De gick med på en tillfällig avbetplan på 1500 per månad i ett år, sedan skulle den omprövas. Har skött den avbetalningsplanen bara för att jag fick så bra bemötande. Andra som t.ex. gotia ville ha 4-5000 I månaden för skulder som var mellan 20-30000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp