Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kundfinans, nekats lån

Efter den 1/7 riskerar låneföretag företagsböter på upp till 10 milj för bristande kreditprövning enligt det nya lagen. Så det är bara att vänja sig vid hårdare kreditkrav.

Ja, så är det, men de flesta SMS-låneföretag har redan anpassat sina frågeformulär. Det "festliga" med Kundfinans är att de ger avslag utan att ha tagit en enda kreditupplysning... det måste vara något som är helfel i deras system.

Ja, så är det, men de flesta SMS-låneföretag har redan anpassat sina frågeformulär. Det "festliga" med Kundfinans är att de ger avslag utan att ha tagit en enda kreditupplysning... det måste vara något som är helfel i deras system.

ju det var märkligt , samma sak så fort jag klickade ansök så vart tvär avslag ju.

Det sjuka med den nya lagen är att kreditbolag som ex Klarna som gladeligen kan fakturera vilken 18-åring som helst utan inkomst flera tusen kronor för varor inköpta på nätet. Dom räknas inte som lånebolag.

Det sjuka med den nya lagen är att kreditbolag som ex Klarna som gladeligen kan fakturera vilken 18-åring som helst utan inkomst flera tusen kronor för varor inköpta på nätet. Dom räknas inte som lånebolag.

Var kan jag läsa om detta själv?

Kundfinans

Stämmer jag hade ett lån på 4000:_ och när jag återbetalt lånet fick jag inte låna igen, samma sak sms kredit och mobil lån . Jag hade lånat
6000:- och fick inte ett öre sen. Vad är det de sysslar med och vem skall låna då när de nekar sina stamkunder.

Har lånat hos dom i över 2 år och betalt tillbaks i tid men blev nekad efter att jag betalt lånet och skulle ansöka igen! De borde väl se om sina vanliga kunder som sköter sig?? Jaja, de e väl lika bra de.

Kundfinans

Har lånat hos dom i över 2 år och betalt tillbaks i tid men blev nekad efter att jag betalt lånet och skulle ansöka igen! De borde väl se om sina vanliga kunder som sköter sig?? Jaja, de e väl lika bra de.

Jag fick också avslag idag fast jag lånat där sedan ett år tillbaks och alltid betalt i tid. Det står inte på deras hemsida att de bytt till andra krav?

undrar hur funkar hos stranda finans det är ju samma bolag , har ett lån som förfaller snart, få vi se om man får låna igen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp