Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kundfinans, hårdare i sin bedömning?

Efter att ha lånat flera gånger och betalt tillbaka i tid, så är jag inte längre kreditvärdig hos Kundfinans. Förklaringen är att de bytt IT-system och därmed blivit hårdare i sin bedömning. Är det någon här som varit med om det? Jag blir så trött...

Kundfinans

Det hände mig i december och aldrig ta sms lån igen. Man kommer ingenstans med de

Sms lån

Jag undrar om de skall hårda som alla andra banker vem skall låna pengar från de, man tar inte sms lån med god ekonomi och kreditvärdighet.
De är nog på väg att försvinna från marknaden och jag hoppas att de gör det så vi kan leva i ett normalt samhälle utan ocker räntor.

Jag undrar om de skall hårda som alla andra banker vem skall låna pengar från de, man tar inte sms lån med god ekonomi och kreditvärdighet.
De är nog på väg att försvinna från marknaden och jag hoppas att de gör det så vi kan leva i ett normalt samhälle utan ocker räntor.

Det som jag stör mej mest på är att mitt värde som kund, när jag har skött mej prickfritt i flera år, inte väger tyngre än någon anonym kreditvärdering. Det gäller både seriösa och mindre seriösa institut. Jag hade för några år sedan ett lån på 350 tkr i SEB, som jag betalade av på 5 år utan en enda försening, när jag sedan ville söka ett nytt lån för att lösa in andra mindre fördelaktiga lån så blev det kalla handen, jag tycker att genom att betala av i ganska snabb takt och i tid att jag bevisat att jag klarar av ett sådant lån, men det är inte det som räknas...

kreditvärdighet

¨Bankerna är inte längre intresserade av att låna ut blanco lån de satsar mest på att låna ut pengar mot en säkerhet eftersom de lånar också pengar från riksbanken. Jag har tappat förtroende för alla svenska banker för x antal år ringde flera banker till mig och erbjöd fina lån då när jag hade köpt min fastighet och frågan är hur visste de det????. Jag orkar inte mer vi som är skuldsatta är inte värda någonting oavsett om man tjänar 1000:kr eller 500000:- kr det är lika med 0. Det är bara att avstå att låna och låna och jag har släppt alla mina lån stora och små till inkasso och sedan till kronofogden.

Samma här nu, har varit kund för i flera år lånat Max belopp
Skött betalning ibland nån dag tidigare än förfallodagen är inte
Kreditvärdig längre hos de , det va som fan kanske lika bra det .
För 2 år sen jag kunde bara mejla de belopp så betalade de ut utan
Nåt fråga.

Bra och veta för er som har underskott att ni blir inte beviljat längre hos de
Ifall ni betalar tillbacks lånet och vill söka igen nya regler ,

nu ligger jag efter 5000kr Tack.

Kundfinans

Det var de som inte ville låna mig igen efter så många gånger, vem skall låna från de. De tror att de är en bank och jag hoppas att de stänger snart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp