Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden vill utmäta moped för 17k

Imorgon kommer en från kf och kollar på sonens moped värd ca 17000,inte tagit nåt beslut. Tror ni dom tar med den direkt? Går det att överklaga? Står hos mina föräldrar så vi visar den där mer vet vi inte
Alla myndighetsbeslut går att överklaga.
Vad tänker du skulle vara skälet till överklagandet?

Jag skulle tagit med den direkt i alla fall.

Han är 15 ja det finns andra sätt för han att ta sig fram. Är väl ingen idé att försöka göra ägarbyte nu eller skriva den som en gåva? Så sorgligt
Gåva är dumt, då blir det brottsanmälan i sämsta fall

Ok vill inte att mina föräldrar råkar ut för nåt vi har bara moppen där på förvaring och de vet inget om våra skulder men det är dags att berätta såklart. De har hjälpt oss mycket men annars inga konstigheter. Kan man göra nåt för att rädda moppen
Berätta för föräldrarna. De köper moppen, ni lägger pengarna på skulderna. Alternativt moppen blir utmätt, de köper tillbaka den från kronofogden ( men det lär ju ta längre tid).

De tog moppen med sig. Vi försöker spara ihop till en annan moped för en billig summa tror jag. Vet inte om det är värt att överklaga

Men det mesta brukar gå att sälja eller hur är det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp