Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden vill utmäta moped för 17k

Jag och min har skulder och nu vill de utmäta mopeden som sonen använder när det är säsong som är värd ca 17000,hur är det ens möjligt. Eller utmäta men de vill kolla på den och vi förvarar den hos en kompis,får de kolla på den där? Hur ska man tänka? Jag har utmätning men mannen går på timmar och har ni några månader jobbat för lite för att de ska kunna dra på honom. Så kämpigt det här även om det är vårt eget ansvar. Vill bara skydda barnen och ha goda råd

Hur gammal är sonen? Han bor hos er antar jag? Dit han använder mopeden finns väl andra sätt att ta sig då eftersom han bara använder den delar av året? Isf kan dom nog utmäta den. Likväl som dom kan ta tvspel osv även om det är barnens. Förstår att det känns förjävligt men tror tyvärr reglerna är såna :'(

Han är 15 ja det finns andra sätt för han att ta sig fram. Är väl ingen idé att försöka göra ägarbyte nu eller skriva den som en gåva? Så sorgligt

De va hem till oss igår men jag va på jobbet,verkade inte vara intresserad av nå saker förutom att kolla moppen. Inte läge att sälja huset just nu. Vårt eget fel men blir galen av alltid känna sig jagad. Ska söka sanering och hoppas på det bästa. Och jag hoppas att de låter bli moppen

Om det finns mervärde (huset)kan de utmäta det också.

Inget mervärde på huset. Vi ringer handläggaren imorgon och ber att få vara med när han ska kolla på den

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp