Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden vill prata med lönekontoret

Jag blir lite nojjig. Satt idag i telefonväxel på jobbet och mottog samtal från kronofogdemyndigheten som vill komma i kontakt med lönekontoret för företagets anställda.

Jag har skuldsanering sedan 1,3 år tillbaka men blev genast nervig att de ska göra någon typ av kontroll på mig och min inkomst

Vad kan det finnas för anledning att Kronofogden skulle vilja kontakta lönekontot under pågående sanering?

detta behöver givetvis inte gälla mig men med tanke på situationen känner jag mig träffad

vi är bara ca 90 anställda på företaget

Det är 99% säkert att det inte är dig det gäller, kronofogden kolla inte upp skuldsaneringar.

Tack,

Jag blev sen med inbetalning denna månaden pga att jag hade missat godkänna dragningen den 28/2. Det kan inte handla om en sådan sak?

Får hoppas att det inte gäller mig

Tack, känner mig inte lika nervig nu

Det har inget med dig att göra. KF gör inga kontroller av dom som han skuldsanering som vunnit laga kraft.

Runt 5% är hos KF i sverige. Så om ni är 90 personer är det förmodligen ca 3-4-5 andra på arbetsplatsen som har utmätning/löneutmätning eller sanering.

Det kan gälla skuldsaneringen, men det sker först om det finns skäl efter en omprövning, en sån kan knappast ha kommit pga sen någon dag.

Tack, om en omprövning skulle skickas in av annan än mig, får jag vetskap om den innan?

min inkomst var lägre än förväntat förra året så jag tänker att det knappast kan handla om det

Kommer en omprövning får man veta det ganska omgående på Kivra även om det inte hanteras på länge

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp