- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Kom hem idag och hittade orange lapp där det stod att kfm varit här pga delgivningskvitton som inte kommit in. Hjälp. Kommer de till jobbet nu också 

fan alltså, man kämpar som ett djur men ändå inte good enough.Samma här!Har hänt mig också, jag mejlade personen som varit här så skickade hon nya papper att skriva på. Löste sig smidigt.
varit sjuk från och till i två månader och hållet huvudet precis ovanför vattenytan dvs inte hunnit ta tag i allt. Dessutom kan jag inte ens betala allt...
Jag hade så för en månad sedan, både delgivningen och påminnelsen hade aldrig kommit i min brevlåda, så jag blev också stressad av att en delgivningsman varit och lagt lapp i lådan. När jag ringde numret så fanns inte delgivningsmannen på plats, men någon annan handläggare svarade i hans ställe. Jag förklarade situationen att jag inte fått breven. Hon skickade dem på nytt och vi kom överens om, mina postutdelare är väldigt slarviga, att om jag inte fått brevet inom 3 arbetsdagar så skulle jag höra av mej igen. När jag fått brevet så ringde jag in och lämnade delgivningen för att det skulle gå fortare. Jag har ingen anledning, tvärtom, att förhala delgivningar längre eftersom jag har löneutmätning. Jag har vid något tillfälle tidigare fått ärendet uppläst i telefonen och bekräftat delgivningen. Skulle vilja att KFM kunde skicka all korrespondens elektroniskt till Kivra istället, som Skattemyndigheten m fl gör.Får inte tag på delgivningsmannen. Ringt ihärdigt och lämnat meddelanden. Pratat med kundtjänst som meddelat vilka kvitton som saknas. Är dock rädd för att han ska dyka upp igen innan de får påskriften. Vet ni hur snabbt de kommer tillbaka eller dyker upp på jobbet. Är så sjukt stressad.
fast ändå inte. Svårt att förklara. Pratade med en kollega till delgivningsmannen men hon kunde inte hjälpa nu därav stressen. Går de till jobbet så är det kört.